49 produktów
Wybierz auto
380,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
380,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB306358
Długość [mm]: 550
Wymiar gwintu: M16x1,5x72
Rozwiń więcej danych
1 287,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 287,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
LOB306359
Długość [mm]: 841
Wymiar gwintu: M16x1,5x72
Rozwiń więcej danych
1 375,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 375,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
GSP202052OL
Długość [mm]: 550
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27
Rozwiń więcej danych
463,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
463,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK50007
Długość [mm]: 773
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
842,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
842,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM037
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1230
1 405,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
1 405,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM047
Średnica [mm]: 25
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
308,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492266
Długość [mm]: 802
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
298,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
298,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492268
Długość [mm]: 802
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
322,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
322,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8790
Długość [mm]: 549
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
916,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
916,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM194
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 746
Rozwiń więcej danych
388,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
388,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
662,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
662,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
NTYNWNBM061
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-bm-061
1 630,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
1 630,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM026
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
409,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
409,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK50008
Długość [mm]: 827
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
842,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
842,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM051
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
215,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
215,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY3144980029
Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej
Długość [mm]: 793
Rozwiń więcej danych
405,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
405,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM027
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
453,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
453,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205147
Długość [mm]: 803
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
360,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
360,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205148
Długość [mm]: 749
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
341,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
341,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 3 F31, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 3 F31 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 3 F31 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 3 F31 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 3 F31, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 3 F31 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.