38 produktów
Wybierz auto
380,70
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
380,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM027
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
453,68
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
453,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183412
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.336
Rozwiń więcej danych
578,86
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
578,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205066
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej
Rozwiń więcej danych
352,92
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
352,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205109
Długość [mm]: 802
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
357,80
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
357,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK50028
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 744
Rozwiń więcej danych
469,42
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
469,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK50029
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 800
Rozwiń więcej danych
469,42
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
469,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202052OL
Długość [mm]: 550
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27
Rozwiń więcej danych
463,80
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
463,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202053OL
Długość [mm]: 841
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27
Rozwiń więcej danych
496,54
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
496,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205066OL
Długość [mm]: 743
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
434,71
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
434,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205067OL
Długość [mm]: 796
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
430,58
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
430,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8982
Długość [mm]: 800
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
502,79
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
502,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK50005
Długość [mm]: 774
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
928,42
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
928,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK50007
Długość [mm]: 773
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
902,66
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
902,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK50006
Długość [mm]: 828
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
912,12
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
912,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK50002
Długość [mm]: 827
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
681,84
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
681,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK50008
Długość [mm]: 827
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
843,69
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
843,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8806
Długość [mm]: 841
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
897,15
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
897,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
329,39
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
329,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRI854011563
Długość [mm]: 793
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
443,30
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
443,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 3 F34, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 3 F34 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 3 F34 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 3 F34 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 3 F34, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 3 F34 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.