57 produktów
Wybierz auto
660,76
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
660,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
0404DK55013
Długość [mm]: 726
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
460,37
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
460,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55016
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
519,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
519,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55014
Długość [mm]: 673
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
615,89
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
615,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55015
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
599,37
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
599,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250415
Długość [mm]: 704
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
284,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
284,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492330
305,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
305,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492328
Długość [mm]: 648
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
307,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
307,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491786
Długość [mm]: 611
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
249,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
249,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491818
Długość [mm]: 950
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
340,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
340,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250498
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 702
Rozwiń więcej danych
293,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
293,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55038
Długość [mm]: 673
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
592,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
592,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491839
Długość [mm]: 665
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
294,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
294,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203764
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
449,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
449,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482483
Długość [mm]: 824
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
245,42
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
245,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
321,34
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
321,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
236,16
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
236,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
269,03
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
269,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980151
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Długość [mm]: 828
Rozwiń więcej danych
348,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
348,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980157
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
324,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
324,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA DUSTER Duster I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA DUSTER Duster I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA DUSTER Duster I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA DUSTER Duster I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA DUSTER Duster I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA DUSTER Duster I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.