57 produktów
Wybierz auto
MEY16144980157
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
321,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
321,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
236,11
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
236,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492330
273,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980151
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Długość [mm]: 828
Rozwiń więcej danych
344,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
344,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55038
Długość [mm]: 673
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
580,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
580,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE052
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
223,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
223,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE188
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
401,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
401,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5057
Długość [mm]: 827
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
358,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
358,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE054
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
285,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250464
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 652
Rozwiń więcej danych
275,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
587,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
587,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
554,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
554,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
654,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
654,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
MAX491818
Długość [mm]: 950
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
337,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
337,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491819
Długość [mm]: 835
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
273,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491831
Długość [mm]: 710
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
337,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
337,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492329
310,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
310,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491786
Długość [mm]: 611
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
247,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
247,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS52727
Długość [mm]: 705
Wymiar gwintu: 20x150 n
Rozwiń więcej danych
324,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
324,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
606,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
606,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA DUSTER Duster I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA DUSTER Duster I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA DUSTER Duster I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA DUSTER Duster I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA DUSTER Duster I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA DUSTER Duster I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.