52 produktów
Wybierz auto
LPRDS52727
Długość [mm]: 705
Wymiar gwintu: 20x150 n
Rozwiń więcej danych
324,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
324,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
654,41
zł/szt.
Kraków: czw. 11.12
U ciebie: czw. 11.12
654,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
0404DK55036
Długość [mm]: 974
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
482,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
482,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP211019
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
318,24
zł/szt.
Kraków: czw. 11.12
U ciebie: czw. 11.12
318,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP211020
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 950
Rozwiń więcej danych
319,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
319,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203764
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
435,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
435,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE188
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
401,33
zł/szt.
Kraków: czw. 11.12
U ciebie: czw. 11.12
401,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE054
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
285,42
zł/szt.
Kraków: czw. 11.12
U ciebie: czw. 11.12
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55016
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
514,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
514,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55015
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
606,69
zł/szt.
Kraków: czw. 11.12
U ciebie: czw. 11.12
606,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55040
Długość [mm]: 974
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
481,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
481,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55300
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 950
Rozwiń więcej danych
355,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
355,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
554,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
554,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 74,17 zł
MEY16144980151
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Długość [mm]: 828
Rozwiń więcej danych
344,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
344,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250587
Długość [mm]: 700
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
292,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
292,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250586
Długość [mm]: 950
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
364,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
364,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP211017
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
274,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
274,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250416
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 950
Rozwiń więcej danych
274,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
274,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250464
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 652
Rozwiń więcej danych
275,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
275,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250498
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 702
Rozwiń więcej danych
276,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
276,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA DUSTER Duster I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA DUSTER Duster I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA DUSTER Duster I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA DUSTER Duster I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA DUSTER Duster I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA DUSTER Duster I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.