55 produktów
Wybierz auto
GSP203561
Rodzaj skrzyni biegów: Dla skrzyni 6-biegowej z podwójnym sprzęgłem
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
366,43
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
366,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52727
Długość [mm]: 705
Wymiar gwintu: 20x150 n
Rozwiń więcej danych
326,25
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
326,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
534,55
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
534,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
576,41
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
576,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
0404DK55016
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
514,20
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
514,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55015
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
626,11
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
626,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55017
Długość [mm]: 975
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
513,59
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
513,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE054
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
285,42
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55300
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 950
Rozwiń więcej danych
355,30
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
355,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55014
Długość [mm]: 673
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
611,14
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
611,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP211019
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
322,36
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
322,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE052
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
223,59
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
223,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE188
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
439,97
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
439,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55040
Długość [mm]: 974
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
506,47
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
506,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55013
Długość [mm]: 726
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
480,14
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
480,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55036
Długość [mm]: 974
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
517,99
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
517,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55037
Długość [mm]: 725
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
500,33
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
500,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55039
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
439,19
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
439,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55229
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
601,94
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
601,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190254
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
297,77
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
297,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA DUSTER Duster I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA DUSTER Duster I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA DUSTER Duster I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA DUSTER Duster I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA DUSTER Duster I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA DUSTER Duster I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.