56 produktów
Wybierz auto
GSP203764
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
444,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
444,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250586
Długość [mm]: 950
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
364,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
364,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2412DUSTAWD
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 430.5
Rozwiń więcej danych
271,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
271,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55299
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 704
Rozwiń więcej danych
349,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
349,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
654,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
654,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
MAX491818
Długość [mm]: 950
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
337,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
337,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491819
Długość [mm]: 835
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
273,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491831
Długość [mm]: 710
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
337,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
337,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492329
310,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
310,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55036
Długość [mm]: 974
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
511,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
511,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190254
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
292,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
292,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE052
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
223,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
223,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE188
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
401,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
401,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492328
Długość [mm]: 648
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
304,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
304,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52727
Długość [mm]: 705
Wymiar gwintu: 20x150 n
Rozwiń więcej danych
324,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
324,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
315,20
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
315,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
263,91
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
263,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482483
Długość [mm]: 824
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
240,76
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
240,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55037
Długość [mm]: 725
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
476,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
476,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980151
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Długość [mm]: 828
Rozwiń więcej danych
344,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
344,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA DUSTER Duster I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA DUSTER Duster I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA DUSTER Duster I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA DUSTER Duster I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA DUSTER Duster I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA DUSTER Duster I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.