59 produktów
Wybierz auto
447,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
447,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
593,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
593,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
612,73
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
612,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
LPRDS52727
Długość [mm]: 705
Wymiar gwintu: 20x150 n
Rozwiń więcej danych
327,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
327,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55300
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 950
Rozwiń więcej danych
358,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
358,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5012
Długość [mm]: 952
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
435,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
435,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250464
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 652
Rozwiń więcej danych
280,90
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
280,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250463
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 611
Rozwiń więcej danych
270,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
270,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250587
Długość [mm]: 700
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
305,58
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
305,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55013
Długość [mm]: 726
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
482,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
482,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55015
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
640,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
640,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55014
Długość [mm]: 673
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
615,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
615,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55016
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
519,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
519,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55036
Długość [mm]: 974
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
516,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
516,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55037
Długość [mm]: 725
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
469,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
469,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55038
Długość [mm]: 673
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
586,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
586,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55040
Długość [mm]: 974
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
510,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
510,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55039
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
399,10
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
399,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
559,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
559,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
660,76
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
660,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA DUSTER Duster I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA DUSTER Duster I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA DUSTER Duster I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA DUSTER Duster I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA DUSTER Duster I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA DUSTER Duster I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.