59 produktów
Wybierz auto
660,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 25.07
660,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
SNRDK55212
Długość [mm]: 1026
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
675,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
675,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492330
305,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492328
Długość [mm]: 648
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
307,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491818
Długość [mm]: 950
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
340,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
340,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP211019
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
331,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 25.07
331,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980157
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
324,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
324,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5012
Długość [mm]: 952
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
435,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
435,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250415
Długość [mm]: 704
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
284,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
284,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
236,62
zł/szt.
Kraków: wt. 29.07
U ciebie: wt. 29.07
236,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491786
Długość [mm]: 611
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
249,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
249,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55013
Długość [mm]: 726
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
482,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 25.07
482,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55014
Długość [mm]: 673
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
615,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
615,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55015
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
610,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 25.07
610,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55016
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
519,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
519,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55038
Długość [mm]: 673
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
592,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
592,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55037
Długość [mm]: 725
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
474,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
474,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55036
Długość [mm]: 974
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
516,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
516,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55040
Długość [mm]: 974
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
510,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
510,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5043
Długość [mm]: 952
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
420,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
420,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA DUSTER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA DUSTER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA DUSTER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA DUSTER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA DUSTER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA DUSTER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.