Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
56 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 611
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
247,46
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
247,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 835
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
273,42
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
273,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
223,59
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
223,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 667
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
545,23
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
545,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
Długość [mm]: 630
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
587,98
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
587,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
444,68
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
444,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 950
Rozwiń więcej danych
496,07
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
496,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 725
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
476,60
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
476,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 673
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
586,72
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
586,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 835
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
606,83
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
606,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Długość [mm]: 845
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
654,41
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
654,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Długość [mm]: 952
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
319,80
zł/szt.
Kraków: czw. 12.06
U ciebie: czw. 12.06
319,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 611
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
267,73
zł/szt.
Kraków: czw. 12.06
U ciebie: czw. 12.06
267,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Dla skrzyni 6-biegowej z podwójnym sprzęgłem
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
343,22
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
343,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 726
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
455,94
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
455,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 673
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
609,97
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
609,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
514,10
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
514,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 705
Wymiar gwintu: 20x150 n
Rozwiń więcej danych
324,17
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
324,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
601,87
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
601,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
308,67
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
308,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA DUSTER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA DUSTER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA DUSTER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA DUSTER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA DUSTER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA DUSTER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.