32 produktów
Wybierz auto
702,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
702,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55299
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 704
Rozwiń więcej danych
349,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
349,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE188
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
401,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
401,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55036
Długość [mm]: 974
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
511,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
511,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55038
Długość [mm]: 673
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
580,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
580,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
606,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
606,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
587,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
587,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
554,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
554,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
GSP203764
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
444,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
444,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203561
Rodzaj skrzyni biegów: Dla skrzyni 6-biegowej z podwójnym sprzęgłem
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
343,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
343,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55040
Długość [mm]: 974
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
481,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
481,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250586
Długość [mm]: 950
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
364,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
364,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55014
Długość [mm]: 673
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
580,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
580,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55015
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
594,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
594,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55037
Długość [mm]: 725
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
476,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
476,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55229
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
601,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
601,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE054
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
285,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7364
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
308,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
308,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980151
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Długość [mm]: 828
Rozwiń więcej danych
344,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
344,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980157
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
321,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
321,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA DUSTER Duster II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA DUSTER Duster II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA DUSTER Duster II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA DUSTER Duster II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA DUSTER Duster II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA DUSTER Duster II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.