20 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
360,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
360,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Ntn
Długość [mm]: 913
Rozwiń więcej danych
642,88
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
642,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
569,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
569,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
192,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
192,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 904
Rozwiń więcej danych
342,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
342,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 924
Wymiar gwintu: M20x1
Rozwiń więcej danych
440,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
440,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 755
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
222,85
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
222,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Ntn
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
303,80
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
303,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 681
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
260,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
260,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 762
Wymiar gwintu: 20x1,5
Rozwiń więcej danych
291,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
497,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
497,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 676
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
491,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
491,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
585,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
585,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 676
Wymiar gwintu: M20x1
Rozwiń więcej danych
533,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
533,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 931
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
292,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
292,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 783
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
483,10
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
483,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 898
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
482,44
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
482,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 660
Rozwiń więcej danych
316,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
316,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 676
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
586,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
586,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 683
Rozwiń więcej danych
303,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
303,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA LOGAN MCV II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA LOGAN MCV II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA LOGAN MCV II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA LOGAN MCV II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA LOGAN MCV II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA LOGAN MCV II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.