19 produktów
Wybierz auto
0499217178
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
297,13
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
297,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217180
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
297,55
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
297,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217136
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 931
Rozwiń więcej danych
281,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
281,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461919
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
228,50
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
228,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217194
Długość [mm]: 523
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
186,83
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
186,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC4094
Długość [mm]: 473
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
329,21
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
329,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461911
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
205,21
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
205,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217179
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 632
Rozwiń więcej danych
244,14
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
244,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
614,06
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
614,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
276,00
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
276,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4093
Długość [mm]: 991
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
555,44
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
555,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461921
Długość [mm]: 931
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
253,64
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
253,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
452,36
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
452,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0369VKJC2511
Długość [mm]: 921
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
565,99
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
565,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFT067
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
378,16
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492336
Długość [mm]: 530
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
293,89
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
293,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492353
362,86
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
362,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492354
394,57
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
394,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217121
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
294,92
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
294,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT BRAVO II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT BRAVO II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT BRAVO II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT BRAVO II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT BRAVO II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT BRAVO II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.