Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do FIAT DUCATO

102 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 771

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

261,74

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

261,74

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Typ skrzyni biegów: Me5

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

264,35

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

264,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 1072

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

336,84

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

336,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

510,66

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

510,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Typ skrzyni biegów: Mg5

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

269,75

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

269,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 1140

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

538,35

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

538,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 1079

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

248,75

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

248,75

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

383,34

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

383,34

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

407,62

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

407,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Typ skrzyni biegów: Mg5

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

285,01

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

285,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 1085

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

482,04

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

482,04

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 762

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

432,47

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

432,47

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Długość 1 [mm]: 770

481,26

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

481,26

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35

Długość 1 [mm]: 1084

502,39

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

502,39

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35

Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 41

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

502,90

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

502,90

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 37

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

458,90

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

458,90

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 825

Wymiar gwintu: M33x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

797,71

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

797,71

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 1166

Wymiar gwintu: M33x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

808,99

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

808,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 79,95 zł

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 761

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

372,85

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

372,85

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 749.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

272,97

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

272,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FIAT DUCATO

Wał napędowy w samochodzie FIAT DUCATO – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie FIAT DUCATO?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT DUCATO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie FIAT DUCATO?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT DUCATO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie FIAT DUCATO – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT DUCATO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie FIAT DUCATO

W pojazdach FIAT DUCATO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT DUCATO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

FIAT DUCATO – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT DUCATO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.