107 produktów
Wybierz auto
0499210037
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
264,27
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
264,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490271
Typ skrzyni biegów: Mg5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
287,80
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
287,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490272
Typ skrzyni biegów: Mg5
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
272,39
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
272,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490273
Typ skrzyni biegów: Me5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
266,93
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
266,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490276
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1079
Rozwiń więcej danych
251,17
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
251,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190162
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
411,88
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
411,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190229
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
449,32
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
449,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190230
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
358,87
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
358,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY2144980064
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1140
Rozwiń więcej danych
527,53
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
527,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6707RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 41
Rozwiń więcej danych
469,06
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
469,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6738R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 31
504,71
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
504,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 752
Rozwiń więcej danych
235,65
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
235,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491900
Długość [mm]: 1145.5
Wymiar gwintu: M33x1.5
Rozwiń więcej danych
307,82
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
307,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB303043
Długość [mm]: 1100
Wymiar gwintu: M28x1.5
Rozwiń więcej danych
494,42
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
494,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
395,31
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
395,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0400302004190031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
307,82
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
307,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190032
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
378,11
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
378,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190038
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
294,23
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
294,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190050
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
555,28
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
555,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190049
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
337,01
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
337,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT DUCATO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT DUCATO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT DUCATO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT DUCATO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT DUCATO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT DUCATO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.