59 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
264,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
264,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Typ skrzyni biegów: Me5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
266,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
266,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Typ skrzyni biegów: Mg5
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
272,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
272,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1072
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
360,28
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
360,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Typ skrzyni biegów: Mg5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
287,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
287,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1079
Rozwiń więcej danych
251,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
251,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1085
Rozwiń więcej danych
486,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
486,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 757.5
Rozwiń więcej danych
427,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
427,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
342,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
342,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
353,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
353,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
253,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
253,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 771
Rozwiń więcej danych
238,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
238,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Długość 1 [mm]: 770
434,46
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
434,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
209,38
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
209,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 1079
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
256,77
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
256,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Długość 1 [mm]: 762
471,73
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
471,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1100
Wymiar gwintu: M28x1.5
Rozwiń więcej danych
494,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
494,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 775
Wymiar gwintu: M28x1.5
Rozwiń więcej danych
492,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
492,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 1100
Wymiar gwintu: M28x1,5
Rozwiń więcej danych
258,79
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
258,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 762
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
305,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
305,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT DUCATO II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT DUCATO II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT DUCATO II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT DUCATO II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT DUCATO II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT DUCATO II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.