61 produktów
Wybierz auto
0499210037
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
261,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210069
Długość [mm]: 1072
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
336,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
336,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490271
Typ skrzyni biegów: Mg5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
285,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490272
Typ skrzyni biegów: Mg5
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
269,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
269,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490276
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1079
Rozwiń więcej danych
248,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
248,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC3942
Długość [mm]: 760
Wymiar gwintu: M33x1.5
Rozwiń więcej danych
480,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
480,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
324,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
324,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6707RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 41
Rozwiń więcej danych
464,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
464,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
487,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
487,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0400302004190037
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
289,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
289,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190038
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
310,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
310,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4389
Długość [mm]: 1082
Wymiar gwintu: M33x1.5
Rozwiń więcej danych
505,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
505,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB303043
Długość [mm]: 1100
Wymiar gwintu: M28x1.5
Rozwiń więcej danych
482,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
482,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
HAR420982
Długość [mm]: 1100
Wymiar gwintu: M28x1,5
Rozwiń więcej danych
252,64
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
252,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR433086
Długość [mm]: 762
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 35
Rozwiń więcej danych
336,82
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
336,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432930
Długość [mm]: 1084
Wymiar gwintu: M33 x 1,5
Rozwiń więcej danych
386,87
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
386,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4508
Długość [mm]: 1068
Wymiar gwintu: M28x1.5
Rozwiń więcej danych
494,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
494,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3933
Długość [mm]: 769
Wymiar gwintu: M28x1.5
Rozwiń więcej danych
453,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
453,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5142
Długość [mm]: 758
Wymiar gwintu: M28x1.5
Rozwiń więcej danych
466,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
466,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR420981
Długość [mm]: 1079
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
250,67
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
250,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT DUCATO II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT DUCATO II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT DUCATO II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT DUCATO II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT DUCATO II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT DUCATO II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.