27 produktów
Wybierz auto
GENFI3397
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
581,93
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
581,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 60,12 zł
NTYNPWFT060
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
222,63
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
222,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL171296
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 845.6
Rozwiń więcej danych
440,06
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
440,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
551,53
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
551,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
HAR441051
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
204,84
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
204,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461923
Długość [mm]: 828
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
225,93
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
225,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461924
Długość [mm]: 593
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
226,91
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
226,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492349
230,93
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
230,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL170822
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 824
Rozwiń więcej danych
552,50
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
552,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171295
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 613.5
Rozwiń więcej danych
413,12
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
413,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492347
174,93
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
174,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS52711
Dla numeru artykułu: Ds52711
309,35
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
309,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492350
279,99
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
279,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217137
Długość [mm]: 827
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
253,83
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
253,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFT069
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 845
Rozwiń więcej danych
210,84
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
210,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rura o śr. [mm]: 75
Długość całkowita [mm]: 1729
Rozwiń więcej danych
1 008,19
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
1 008,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK58005
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
452,92
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
452,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK58024
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 827
Rozwiń więcej danych
489,11
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
489,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492348
231,85
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
231,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217141
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
242,16
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
242,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT PANDA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT PANDA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT PANDA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT PANDA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT PANDA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT PANDA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.