Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do FIAT PANDA

25 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa METELLI 17-0822

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 824

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

552,50

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

552,50

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa METELLI 17-1295

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 613.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

413,12

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

413,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-FT-060

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 615

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

238,26

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

238,26

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK58.005

Długość [mm]: 525

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

452,92

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

452,92

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa METELLI 17-0821

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 596

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

573,51

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

573,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 461 923

Długość [mm]: 828

Wymiar gwintu: M22 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

223,76

zł/szt.

Kraków: śr. 16.07

U ciebie: śr. 16.07

223,76

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 461 928

Długość [mm]: 828

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

238,04

zł/szt.

Kraków: śr. 16.07

U ciebie: śr. 16.07

238,04

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 217141

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

244,55

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

244,55

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 217149

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

284,45

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

284,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK58.024

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 827

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

489,11

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

489,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

174,93

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

174,93

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 441 051

Długość [mm]: 613

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

202,85

zł/szt.

Kraków: śr. 16.07

U ciebie: śr. 16.07

202,85

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GENERAL RICAMBI FI3397

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, przekładnia automatyczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

581,93

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

581,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 60,12 zł

Półoś napędowa LPR DS52711

Dla numeru artykułu: Ds52711

309,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

309,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 217137

Długość [mm]: 827

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

259,01

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

259,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

391,12

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

391,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

389,58

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

389,58

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

473,44

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

473,44

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SKF VKJC 2584

Długość [mm]: 760

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

378,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

378,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa METELLI 17-1296

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 845.6

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

440,06

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

440,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FIAT PANDA

Wał napędowy w samochodzie FIAT PANDA – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie FIAT PANDA?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT PANDA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie FIAT PANDA?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT PANDA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie FIAT PANDA – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT PANDA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie FIAT PANDA

W pojazdach FIAT PANDA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT PANDA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

FIAT PANDA – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT PANDA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.