27 produktów
Wybierz auto
SNRDK58024
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 827
Rozwiń więcej danych
484,41
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
484,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492347
173,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
173,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GENFI3397
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
576,34
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
576,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 60,12 zł
MAX492350
277,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
277,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492349
228,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
228,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS52711
Dla numeru artykułu: Ds52711
306,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
306,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170821
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 596
Rozwiń więcej danych
567,99
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
567,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171296
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 845.6
Rozwiń więcej danych
435,82
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
435,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171295
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 613.5
Rozwiń więcej danych
409,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
409,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL170822
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 824
Rozwiń więcej danych
547,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
547,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK58005
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
448,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
448,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461923
Długość [mm]: 828
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
217,61
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
217,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461924
Długość [mm]: 593
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
218,55
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
218,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFT060
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
220,49
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
220,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFT069
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 845
Rozwiń więcej danych
208,81
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
208,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR441051
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
197,33
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
197,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
546,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
546,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499217137
Długość [mm]: 827
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
251,39
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
251,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217141
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
235,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
235,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217149
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
281,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.09
281,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT PANDA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT PANDA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT PANDA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT PANDA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT PANDA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT PANDA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.