23 produktów
Wybierz auto
HAR461924
Długość [mm]: 593
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
211,92
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
211,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461923
Długość [mm]: 828
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
211,02
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
211,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217141
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
239,83
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
239,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170821
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 596
Rozwiń więcej danych
567,99
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
567,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217137
Długość [mm]: 827
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
256,25
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
256,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27183
Wersja: 4x4
1 430,42
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 430,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK58004
Długość [mm]: 759
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
459,47
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
459,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNFT001
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1745
853,97
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
853,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC2584
Długość [mm]: 760
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
371,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
371,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52710
Dla numeru artykułu: Ds52710
274,86
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
274,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461928
Długość [mm]: 828
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
223,75
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
223,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL171295
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 613.5
Rozwiń więcej danych
409,15
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
409,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL170822
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 824
Rozwiń więcej danych
490,67
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
490,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK58024
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 827
Rozwiń więcej danych
501,06
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
501,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52711
Dla numeru artykułu: Ds52711
308,33
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
308,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492348
250,83
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
250,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492347
228,43
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
228,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492349
275,34
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
275,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171296
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 845.6
Rozwiń więcej danych
435,82
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
435,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217149
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
270,16
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
270,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT PANDA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT PANDA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT PANDA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT PANDA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT PANDA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT PANDA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.