25 produktów
Wybierz auto
MTL170822
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 824
Rozwiń więcej danych
552,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
552,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171295
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 613.5
Rozwiń więcej danych
413,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
413,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFT060
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
238,26
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
238,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK58005
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
452,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
452,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170821
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 596
Rozwiń więcej danych
573,51
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
573,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461923
Długość [mm]: 828
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
223,76
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
223,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461928
Długość [mm]: 828
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
238,04
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
238,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217141
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
244,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
244,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217149
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
284,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
284,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK58024
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 827
Rozwiń więcej danych
489,11
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
489,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492347
174,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
174,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR441051
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
202,85
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
202,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GENFI3397
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
581,93
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
581,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 60,12 zł
LPRDS52711
Dla numeru artykułu: Ds52711
309,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
309,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217137
Długość [mm]: 827
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
259,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
259,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492348
391,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
391,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492349
389,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
389,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492350
473,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
473,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC2584
Długość [mm]: 760
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
378,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
378,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171296
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 845.6
Rozwiń więcej danych
440,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
440,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT PANDA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT PANDA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT PANDA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT PANDA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT PANDA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT PANDA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.