49 produktów
Wybierz auto
GSP217143
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
310,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
310,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190166
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
355,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
355,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY2144980090
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 646
Rozwiń więcej danych
455,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
455,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492258
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
222,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
222,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492343
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
231,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
231,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492257
Długość [mm]: 486.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
220,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492342
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
323,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
323,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492344
364,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
364,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2211L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Rozwiń więcej danych
374,39
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
374,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2203L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Długość 1 [mm]: 615
345,97
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
345,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
460,20
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
460,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
455,62
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
455,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
LOB304660
Długość [mm]: 494.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
440,99
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
440,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 187,89 zł
LOB304657
Długość [mm]: 486.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
538,32
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
538,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
SNRDK58023
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 514
Rozwiń więcej danych
341,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
341,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491785
Długość [mm]: 588
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
271,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
271,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1871612
Strona zabudowy: Z prawej
366,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
366,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK60001
Długość [mm]: 492.24
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
453,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
453,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY2144980089
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
422,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
422,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
207,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
207,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT PUNTO GRANDE PUNTO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT PUNTO GRANDE PUNTO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT PUNTO GRANDE PUNTO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT PUNTO GRANDE PUNTO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT PUNTO GRANDE PUNTO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT PUNTO GRANDE PUNTO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.