53 produktów
Wybierz auto
GSP217143
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
336,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
336,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217172
Długość [mm]: 486
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
211,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
211,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK58023
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 514
Rozwiń więcej danych
357,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
357,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2211R
440,60
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
440,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202635
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
288,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
288,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENFI3419
Typ skrzyni biegów: Delphi
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Rozwiń więcej danych
497,97
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
497,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 54,66 zł
464,67
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
464,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
460,04
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
460,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
LOB304657
Długość [mm]: 486.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
543,55
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
543,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
LOB304660
Długość [mm]: 494.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
533,38
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
533,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 187,89 zł
MTL170800
Typ skrzyni biegów: Gkn
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Rozwiń więcej danych
382,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
382,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60332
Długość [mm]: 497.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
232,71
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
232,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217059
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 925
Rozwiń więcej danych
318,90
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
318,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461912
Długość [mm]: 908
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
280,39
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
280,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471588
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
172,42
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
172,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFT020
Ograniczenia producenta: Gkn
272,59
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
272,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492344
368,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
368,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491785
Długość [mm]: 588
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
274,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
274,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491126
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
240,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
240,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR470958
Długość [mm]: 514
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
195,41
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
195,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT PUNTO GRANDE PUNTO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT PUNTO GRANDE PUNTO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT PUNTO GRANDE PUNTO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT PUNTO GRANDE PUNTO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT PUNTO GRANDE PUNTO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT PUNTO GRANDE PUNTO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.