86 produktów
Wybierz auto
MAG302004190161
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
283,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
283,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217033
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
220,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
220,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217032
Długość [mm]: 612
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
200,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
200,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP217143
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
323,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
323,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL170800
Typ skrzyni biegów: Gkn
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Rozwiń więcej danych
379,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
379,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC2546
Długość [mm]: 568
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
419,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
419,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8196
Długość [mm]: 907
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
696,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
696,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
487,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
487,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC2600
Długość [mm]: 559
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
461,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
461,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470958
Długość [mm]: 514
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
190,06
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
190,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR471588
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
167,74
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
167,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR445086
Długość [mm]: 841
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
213,63
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
213,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFT020
Ograniczenia producenta: Gkn
269,97
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
269,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217225
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 860
Rozwiń więcej danych
301,31
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
301,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52711
Dla numeru artykułu: Ds52711
306,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
306,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60332
Długość [mm]: 497.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
230,47
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
230,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492257
Długość [mm]: 486.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
220,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
220,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490893
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 840
Rozwiń więcej danych
220,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
220,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490894
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
209,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
209,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491126
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
237,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
237,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT PUNTO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT PUNTO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT PUNTO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT PUNTO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT PUNTO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT PUNTO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.