81 produktów
Wybierz auto
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
336,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
336,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
286,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
286,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
251,80
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
251,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 612
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
208,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
208,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Typ skrzyni biegów: Delphi
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Rozwiń więcej danych
497,97
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
497,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 54,66 zł
Typ skrzyni biegów: Gkn
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Rozwiń więcej danych
382,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
382,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
248,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
248,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 953
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
307,13
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
307,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
239,82
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
239,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
222,97
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
222,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 906
Wymiar gwintu: 24x1,5
Rozwiń więcej danych
207,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
207,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 860
Rozwiń więcej danych
315,65
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
315,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 649
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
227,09
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
227,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Długość 1 [mm]: 615
349,33
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
349,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 646
Rozwiń więcej danych
441,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
441,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
519,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
519,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 5-biegowej
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
357,33
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
357,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
211,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
211,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 612
Rozwiń więcej danych
200,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
200,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
243,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
243,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT PUNTO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT PUNTO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT PUNTO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT PUNTO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT PUNTO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT PUNTO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.