Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do FIAT PUNTO EVO

42 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
MAXGEAR
HART
NTY
SKF
LÖBRO
LPR
MEYLE
SNR
BGA
MAGNETI MARELLI
METELLI
Półoś napędowa GSP 217143

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

323,45

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

323,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2343

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

231,44

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

231,44

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK58.021

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 552

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

398,61

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

398,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-FT-020

Ograniczenia producenta: Gkn

269,97

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

269,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-FT-031

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 515

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

167,96

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

167,96

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 461 912

Długość [mm]: 908

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

272,65

zł/szt.

Kraków: śr. 17.09

U ciebie: śr. 17.09

272,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 304660

Długość [mm]: 494.5

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

528,26

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

528,26

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 187,89 zł

Półoś napędowa LÖBRO 304657

Długość [mm]: 486.5

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

538,32

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

538,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 66,25 zł

Półoś napędowa GSP 217146

Długość [mm]: 522

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

193,64

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

193,64

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 217172

Długość [mm]: 486

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

196,43

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

196,43

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 456 617

Długość [mm]: 649

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

220,88

zł/szt.

Kraków: śr. 17.09

U ciebie: śr. 17.09

220,88

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 454 237

Długość [mm]: 497

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

175,56

zł/szt.

Kraków: śr. 17.09

U ciebie: śr. 17.09

175,56

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1785

Długość [mm]: 588

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

271,84

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

271,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202635

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

283,46

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

283,46

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS52266

Długość [mm]: 906

Wymiar gwintu: 24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

205,73

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

205,73

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8196

Długość [mm]: 907

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

696,87

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

696,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

237,52

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

237,52

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2258

Długość [mm]: 522.5

Wymiar gwintu: M24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

222,55

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

222,55

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

257,63

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

257,63

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2342

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

323,75

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

323,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FIAT PUNTO EVO

Wał napędowy w samochodzie FIAT PUNTO EVO – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie FIAT PUNTO EVO?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT PUNTO EVO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie FIAT PUNTO EVO?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT PUNTO EVO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie FIAT PUNTO EVO – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT PUNTO EVO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie FIAT PUNTO EVO

W pojazdach FIAT PUNTO EVO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT PUNTO EVO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

FIAT PUNTO EVO – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT PUNTO EVO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.