48 produktów
Wybierz auto
MAG302004190161
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
315,19
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
315,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217032
Długość [mm]: 612
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
210,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
210,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217033
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
222,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
222,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492258
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
224,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
224,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492257
Długość [mm]: 486.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
222,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
222,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492342
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
326,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
326,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492343
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
231,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
231,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492352
247,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
247,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492351
256,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
256,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190163
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
207,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
207,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462796
Długość [mm]: 486
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
170,92
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
170,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS2201L
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Długość 1 [mm]: 605
349,15
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
349,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2211L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Rozwiń więcej danych
378,03
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
378,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1871612
Strona zabudowy: Z prawej
369,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
369,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFT020
Ograniczenia producenta: Gkn
272,59
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
272,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFT021
239,82
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
239,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFT031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
169,59
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
169,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461912
Długość [mm]: 908
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
283,12
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
283,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR445085
Długość [mm]: 612
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
226,30
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
226,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR445086
Długość [mm]: 841
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
221,78
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
221,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT PUNTO II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT PUNTO II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT PUNTO II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT PUNTO II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT PUNTO II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT PUNTO II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.