50 produktów
Wybierz auto
MAG302004190161
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
283,52
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
283,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217032
Długość [mm]: 612
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
200,84
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
200,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217033
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
220,07
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
220,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LOB304660
Długość [mm]: 494.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
440,99
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
440,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 187,89 zł
NTYNPWFT020
Ograniczenia producenta: Gkn
259,21
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
259,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
487,44
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
487,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC2600
Długość [mm]: 559
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
461,71
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
461,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFT021
234,02
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
234,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP217158
Długość [mm]: 512
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
201,73
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
201,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP202635
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
240,76
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
240,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
207,40
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
207,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492351
254,30
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
254,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1871612
Strona zabudowy: Z prawej
366,03
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
366,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK58023
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 514
Rozwiń więcej danych
341,37
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
341,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY2144980089
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
405,89
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
405,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202005
Długość [mm]: 450
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
248,39
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
248,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP217182
Długość [mm]: 624
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
227,65
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
227,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR454237
Długość [mm]: 497
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
172,17
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
172,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462796
Długość [mm]: 486
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
161,55
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
161,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461912
Długość [mm]: 908
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
267,34
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
267,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT PUNTO II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT PUNTO II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT PUNTO II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT PUNTO II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT PUNTO II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT PUNTO II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.