45 produktów
Wybierz auto
MAG302004190161
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
288,43
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
288,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60315
Długość [mm]: 453
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
254,41
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
254,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB304660
Długość [mm]: 494.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
528,26
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
528,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 187,89 zł
0499217032
Długość [mm]: 612
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
200,84
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
200,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR470958
Długość [mm]: 514
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
184,32
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
184,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR471588
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
162,70
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
162,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS2201L
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Długość 1 [mm]: 605
333,16
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
333,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217046
Długość [mm]: 844
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
245,55
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
245,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP217193
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
242,57
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
242,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190160
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
259,93
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
259,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170536
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 611
Rozwiń więcej danych
342,98
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
342,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY2144980090
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 646
Rozwiń więcej danych
425,26
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
425,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190163
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
209,09
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
209,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFT021
246,78
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
246,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS52710
Dla numeru artykułu: Ds52710
274,86
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
274,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217109
Długość [mm]: 908
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
314,45
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
314,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490892
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 612
Rozwiń więcej danych
221,68
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
221,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217082
Długość [mm]: 514
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
200,01
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
200,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP217182
Długość [mm]: 624
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
236,33
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
236,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP202635
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
297,62
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
297,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT PUNTO II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT PUNTO II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT PUNTO II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT PUNTO II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT PUNTO II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT PUNTO II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.