47 produktów
Wybierz auto
MAG302004190161
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
296,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
296,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB304660
Długość [mm]: 494.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
528,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
528,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 187,89 zł
NTYNPWFT021
246,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
246,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LOB304657
Długość [mm]: 486.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
538,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
538,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
SNRDK58023
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 514
Rozwiń więcej danych
353,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
353,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461910
Długość [mm]: 844
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
229,29
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
229,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR471588
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
169,17
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
169,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170424
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
236,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
236,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFT031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
220,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
220,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS2201L
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Długość 1 [mm]: 605
345,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
345,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492342
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
323,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
323,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492352
244,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
244,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR470958
Długość [mm]: 514
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
191,69
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
191,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
484,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
484,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC2546
Długość [mm]: 568
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
416,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
416,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC2600
Długość [mm]: 559
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
536,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
536,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490892
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 612
Rozwiń więcej danych
198,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
198,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490893
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 840
Rozwiń więcej danych
220,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492257
Długość [mm]: 486.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
220,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492258
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
222,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
222,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT PUNTO II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT PUNTO II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT PUNTO II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT PUNTO II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT PUNTO II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT PUNTO II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.