Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do FIAT PUNTO II

43 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190161

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

286,76

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

286,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 217033

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

251,80

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.07

251,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 217032

Długość [mm]: 612

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

208,67

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

208,67

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

239,82

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.07

239,82

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS52711

Dla numeru artykułu: Ds52711

309,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

309,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0893

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 840

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

222,46

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

222,46

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa METELLI 17-0536

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 611

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

333,69

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.07

333,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202635

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

288,75

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

288,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202005

Długość [mm]: 450

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

258,15

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

258,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK58.023

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 514

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

357,43

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

357,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 214 498 0089

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 930

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

414,73

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

414,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-FT-020

Ograniczenia producenta: Gkn

272,59

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.07

272,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 217046

Długość [mm]: 844

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

250,38

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

250,38

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 461 912

Długość [mm]: 908

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

280,39

zł/szt.

Kraków: pon. 21.07

U ciebie: pon. 21.07

280,39

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 470 958

Długość [mm]: 514

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

195,41

zł/szt.

Kraków: pon. 21.07

U ciebie: pon. 21.07

195,41

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 471 588

Długość [mm]: 522.5

Wymiar gwintu: M24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

172,42

zł/szt.

Kraków: pon. 21.07

U ciebie: pon. 21.07

172,42

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS2201L

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22

Długość 1 [mm]: 605

349,15

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.07

349,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

247,36

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

247,36

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 217158

Długość [mm]: 512

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

224,57

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

224,57

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190160

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

258,43

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

258,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FIAT PUNTO II

Wał napędowy w samochodzie FIAT PUNTO II – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie FIAT PUNTO II?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT PUNTO II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie FIAT PUNTO II?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT PUNTO II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie FIAT PUNTO II – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT PUNTO II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie FIAT PUNTO II

W pojazdach FIAT PUNTO II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT PUNTO II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

FIAT PUNTO II – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT PUNTO II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.