60 produktów
Wybierz auto
0510491165
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
325,90
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
325,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432773
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
334,06
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
334,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467202
Długość [mm]: 977.3
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
286,74
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
286,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT133
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
393,61
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
393,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66044
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 969
Rozwiń więcej danych
436,02
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
436,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490462
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 641
Rozwiń więcej danych
256,62
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
256,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210082
Długość [mm]: 648
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
233,95
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
233,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8525
Długość [mm]: 968.3
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
504,92
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
504,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4978
Długość [mm]: 938.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
449,07
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
449,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408171134
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
760,11
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
760,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY40144980076
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
308,90
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
308,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182886
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.248
Rozwiń więcej danych
384,96
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
384,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1655610
Strona zabudowy: Z prawej
509,19
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
509,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980033
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 960
Rozwiń więcej danych
412,24
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
412,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190152
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
311,16
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
311,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491049
Strona zabudowy: Z lewej
291,97
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
291,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490461
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 942
Rozwiń więcej danych
284,94
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
284,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491750
Długość [mm]: 650
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
255,00
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
255,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190045
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
352,26
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
352,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491128
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
252,66
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
252,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FIAT SCUDO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FIAT SCUDO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FIAT SCUDO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FIAT SCUDO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FIAT SCUDO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FIAT SCUDO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.