Zaawansowane

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do FORD C-MAX

84 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
MAXGEAR
MAGNETI MARELLI
NTY
SKF
FEBI BILSTEIN
BGA
LÖBRO
LPR
FEBEST
MEYLE
STARLINE
Półoś napędowa GSP 218280

Długość [mm]: 918

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

354,99

zł/szt.

Kraków: wt. 30.12

U ciebie: wt. 30.12

354,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 714 498 0051

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

312,86

zł/szt.

Kraków: wt. 30.12

U ciebie: wt. 30.12

312,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5755

Długość [mm]: 919.5

Wymiar gwintu: M10x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

484,89

zł/szt.

Kraków: wt. 30.12

U ciebie: wt. 30.12

484,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 181211

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 9.078

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

325,47

zł/szt.

Kraków: wt. 30.12

U ciebie: wt. 30.12

325,47

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218218

Długość [mm]: 582

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

177,28

zł/szt.

Kraków: wt. 30.12

U ciebie: wt. 30.12

177,28

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218194

Długość [mm]: 568

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

189,36

zł/szt.

Kraków: wt. 30.12

U ciebie: wt. 30.12

189,36

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190182

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

365,21

zł/szt.

Kraków: wt. 30.12

U ciebie: wt. 30.12

365,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218189

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

208,72

zł/szt.

Kraków: wt. 30.12

U ciebie: wt. 30.12

208,72

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 180786

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 5.338

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

313,22

zł/szt.

Kraków: wt. 30.12

U ciebie: wt. 30.12

313,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218294

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

290,21

zł/szt.

Kraków: wt. 30.12

U ciebie: wt. 30.12

290,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 714 498 0067

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 637

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

298,37

zł/szt.

Kraków: wt. 30.12

U ciebie: wt. 30.12

298,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5768

Długość [mm]: 581

Wymiar gwintu: M10x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

391,77

zł/szt.

Kraków: wt. 30.12

U ciebie: wt. 30.12

391,77

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218410

Długość [mm]: 631

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

285,57

zł/szt.

Kraków: wt. 30.12

U ciebie: wt. 30.12

285,57

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5769

Długość [mm]: 905

Wymiar gwintu: M10x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

495,04

zł/szt.

Kraków: wt. 30.12

U ciebie: wt. 30.12

495,04

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218219

Długość [mm]: 921

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

255,36

zł/szt.

Kraków: wt. 30.12

U ciebie: wt. 30.12

255,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218206

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

250,27

zł/szt.

Kraków: wt. 30.12

U ciebie: wt. 30.12

250,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-FR-147

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

288,73

zł/szt.

Kraków: wt. 30.12

U ciebie: wt. 30.12

288,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 201495

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Długość [mm]: 975

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

260,60

zł/szt.

Kraków: wt. 30.12

U ciebie: wt. 30.12

260,60

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218322

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

254,07

zł/szt.

Kraków: wt. 30.12

U ciebie: wt. 30.12

254,07

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218358

Długość [mm]: 899

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

282,40

zł/szt.

Kraków: wt. 30.12

U ciebie: wt. 30.12

282,40

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD C-MAX

Wał napędowy w samochodzie FORD C-MAX – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie FORD C-MAX?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD C-MAX, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie FORD C-MAX?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD C-MAX można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie FORD C-MAX – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD C-MAX jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie FORD C-MAX

W pojazdach FORD C-MAX półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD C-MAX, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

FORD C-MAX – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD C-MAX są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.