86 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
354,99
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
354,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 919.5
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
484,89
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
484,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
317,85
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
317,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 582
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
177,28
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
177,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 9.078
Rozwiń więcej danych
325,47
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
325,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
240,01
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
240,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
290,21
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
290,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 637
Rozwiń więcej danych
303,09
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
303,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 568
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
189,36
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
189,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 920
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
400,70
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
400,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
351,30
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
351,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 581
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
389,45
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
389,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 905
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
510,18
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
510,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
365,21
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
365,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.338
Rozwiń więcej danych
296,92
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
296,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 921
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
255,36
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
255,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
250,27
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
250,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 631
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
285,57
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
285,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 582
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
203,61
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
203,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 920
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
381,71
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
381,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD C-MAX, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD C-MAX można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD C-MAX jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD C-MAX półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD C-MAX, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD C-MAX są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.