Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
33 produktów
Wybierz auto
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
404,42
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
404,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
365,21
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
365,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 631
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
290,86
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
290,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 970
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
570,35
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
570,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 637
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
676,46
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
676,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
276,64
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
276,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 973
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
938,89
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
938,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 972
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
299,26
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
299,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
348,09
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
348,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 638
Rozwiń więcej danych
250,45
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
250,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
268,93
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
268,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
844,87
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
844,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
397,53
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
397,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
254,07
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
254,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
407,50
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
407,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 631
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
1 187,67
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
1 187,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 657
Rozwiń więcej danych
241,63
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
241,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 967
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
350,46
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
350,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 637
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
227,91
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
227,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 965.5
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
488,10
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
488,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD C-MAX II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD C-MAX II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD C-MAX II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD C-MAX II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD C-MAX II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD C-MAX II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.