33 produktów
Wybierz auto
MAG302004190172
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
339,88
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
339,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5715
Długość [mm]: 616
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
396,94
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
396,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490896
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
295,60
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
295,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491681
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
233,79
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
233,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491682
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 920
Rozwiń więcej danych
338,92
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
338,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK52016
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 919
Rozwiń więcej danych
495,95
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
495,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK52014
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 621
Rozwiń więcej danych
368,19
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
368,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218309
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
251,01
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
251,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218202
Długość [mm]: 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
205,79
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
205,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC5720
Długość [mm]: 620
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
516,47
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
516,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENFO3259
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
602,89
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
602,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190175
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
267,36
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
267,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB304537
Ograniczenia producenta: Gkn
Długość [mm]: 617
Rozwiń więcej danych
441,22
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
441,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB304538
Ograniczenia producenta: Gkn
Długość [mm]: 914
Rozwiń więcej danych
603,48
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
603,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 80,00 zł
0369VKJC5723
Długość [mm]: 915
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
507,57
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
507,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR079
239,05
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
239,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFR027
230,45
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
230,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218217
Długość [mm]: 916
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
243,72
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
243,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491712
Długość [mm]: 616
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
237,33
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
237,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR470944
Długość [mm]: 621
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
209,38
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
209,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD FIESTA V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD FIESTA V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD FIESTA V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD FIESTA V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD FIESTA V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD FIESTA V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.