21 produktów
Wybierz auto
0369VKJC8045
Długość [mm]: 919
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
451,89
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
451,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190172
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
339,88
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
339,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491681
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
233,79
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
233,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491682
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 920
Rozwiń więcej danych
338,92
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
338,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK52014
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 621
Rozwiń więcej danych
364,46
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
364,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK52016
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 919
Rozwiń więcej danych
490,85
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
490,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190175
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
267,36
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
267,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218389
Długość [mm]: 566
Wymiar gwintu: M22x1,5, m22x1,5
Rozwiń więcej danych
257,83
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
257,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7144980065
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 621
Rozwiń więcej danych
309,80
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
309,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR486664
Długość [mm]: 920
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
270,08
zł/szt.
Kraków: pt. 07.02
U ciebie: pt. 07.02
270,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449010
Długość [mm]: 914
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
240,88
zł/szt.
Kraków: pt. 07.02
U ciebie: pt. 07.02
240,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
307,93
zł/szt.
Kraków: pt. 07.02
U ciebie: pt. 07.02
307,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462166
Długość [mm]: 919
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
267,76
zł/szt.
Kraków: pt. 07.02
U ciebie: pt. 07.02
267,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470944
Długość [mm]: 621
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
209,38
zł/szt.
Kraków: pt. 07.02
U ciebie: pt. 07.02
209,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP218406
Długość [mm]: 974
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
293,99
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
293,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5720
Długość [mm]: 620
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
516,47
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
516,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7144980104
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 920
Rozwiń więcej danych
333,77
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
333,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7144980095
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
333,77
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
333,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492359
Długość [mm]: 919
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
287,27
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
287,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492581
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
243,99
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
243,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD FIESTA VI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD FIESTA VI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD FIESTA VI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD FIESTA VI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD FIESTA VI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD FIESTA VI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.