54 produktów
Wybierz auto
0510490331
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 507
Rozwiń więcej danych
245,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
245,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203023
Długość [mm]: 507
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
234,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
234,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203022
Długość [mm]: 486
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
227,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
227,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
291,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
291,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143104680
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 583
Rozwiń więcej danych
316,72
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
316,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438VW111003
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 365
370,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
370,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491221
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 506
Rozwiń więcej danych
250,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
250,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299120
Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 5-biegowej
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
363,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
363,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR430692
Długość [mm]: 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
262,89
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
262,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456722
Długość [mm]: 506
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
260,88
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
260,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW036
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
262,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
262,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305900
Strona zabudowy: Oś przednia
Wymiar gwintu: M8x83
Rozwiń więcej danych
504,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
504,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190280
Strona zabudowy: Oś przednia
314,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
314,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190051
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
347,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
347,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
790,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
790,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499203065
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
110,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
110,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190007
Strona zabudowy: Oś przednia
314,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
314,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
900,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
900,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
977,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
977,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MAX490485
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
242,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.07
242,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD GALAXY I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD GALAXY I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD GALAXY I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD GALAXY I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD GALAXY I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD GALAXY I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.