56 produktów
Wybierz auto
0499203022
Długość [mm]: 486
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
237,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
237,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490331
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 507
Rozwiń więcej danych
242,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
242,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203023
Długość [mm]: 507
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
218,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
218,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL2044612
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 559
Rozwiń więcej danych
469,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
469,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261085
Długość [mm]: 513
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
327,79
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
327,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218010
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
232,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
232,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980143
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 507
Rozwiń więcej danych
359,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
359,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL2044613
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
450,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
450,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190052
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
277,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
277,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC7003
Długość [mm]: 485
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
396,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
396,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980625
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 559
Rozwiń więcej danych
299,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
299,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438VW111003
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 365
361,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
361,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203065
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
108,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
108,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190008
Strona zabudowy: Oś przednia
362,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
362,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261087
Długość [mm]: 506
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
276,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
276,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190280
Strona zabudowy: Oś przednia
320,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
320,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR430692
Długość [mm]: 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
255,67
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
255,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6352
Długość [mm]: 266
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
347,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
347,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261065
Długość [mm]: 544
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
322,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
322,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6350
Długość [mm]: 129.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
210,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
210,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD GALAXY I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD GALAXY I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD GALAXY I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD GALAXY I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD GALAXY I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD GALAXY I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.