55 produktów
Wybierz auto
0510490331
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 507
Rozwiń więcej danych
245,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
245,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203023
Długość [mm]: 507
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
213,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
213,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203022
Długość [mm]: 486
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
200,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
200,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX490485
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
242,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX490313
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 559
Rozwiń więcej danych
238,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
238,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491222
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 561
Rozwiń więcej danych
285,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW036
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
244,76
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
244,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190052
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
289,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
289,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261065
Długość [mm]: 544
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
296,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
296,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261085
Długość [mm]: 513
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
330,64
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
330,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203065
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
89,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
89,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218008
Długość [mm]: 559
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
221,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
221,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218010
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
193,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
193,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218106
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
316,06
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
316,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305900
Strona zabudowy: Oś przednia
Wymiar gwintu: M8x83
Rozwiń więcej danych
504,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
504,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
367,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
367,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182887
Ciężar [kg]: 7.038
Otwór o śr [mm]: 11.05
Rozwiń więcej danych
411,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
411,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456722
Długość [mm]: 506
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
261,13
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
261,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR444216
Długość [mm]: 507
Wymiar gwintu: M16 x 1,5
Rozwiń więcej danych
267,65
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
267,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW037
Ilość zębów: 38
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
294,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
294,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD GALAXY I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD GALAXY I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD GALAXY I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD GALAXY I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD GALAXY I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD GALAXY I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.