40 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 945
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
384,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
384,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
256,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
256,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
276,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
276,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
252,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
252,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
329,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
329,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 9.858
Rozwiń więcej danych
326,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
326,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
498,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
498,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
338,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
338,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
338,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
338,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 952
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
318,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
318,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 588.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
266,38
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
266,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
393,05
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
393,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 932
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
316,13
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
316,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 582
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
292,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
292,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 932
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
343,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
343,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 952
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
324,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
324,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 603
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
324,38
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
324,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 582
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
236,53
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
236,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 963
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
337,07
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
337,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 611
Rozwiń więcej danych
445,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
445,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD GALAXY II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD GALAXY II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD GALAXY II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD GALAXY II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD GALAXY II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD GALAXY II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.