11 produktów
Wybierz auto
0499218028
Długość [mm]: 577
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
187,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
187,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218003
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 566
Rozwiń więcej danych
268,18
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
268,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218004
Długość [mm]: 566
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
216,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
216,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218006
Długość [mm]: 566
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
280,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218012
Długość [mm]: 568
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
172,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
172,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS21051
Długość [mm]: 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
234,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
234,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218027
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
218,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
218,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1543100870
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 641
Rozwiń więcej danych
421,22
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
421,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1543100880
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 589
Rozwiń więcej danych
366,94
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
366,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218002
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
230,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
230,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR430688
Długość [mm]: 566
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
234,35
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
234,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD MONDEO II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD MONDEO II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD MONDEO II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD MONDEO II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD MONDEO II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD MONDEO II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.