Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do FORD MONDEO

91 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 945

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

339,81

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

339,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

266,27

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

266,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 946

Wymiar gwintu: M10x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

487,27

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

487,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

247,55

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

247,55

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 634

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

419,02

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

419,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 952

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

312,36

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

312,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

247,29

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

247,29

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

335,43

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

335,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 633

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

547,98

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

547,98

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

322,73

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

322,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

328,27

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

328,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 577

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

187,89

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

187,89

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 633

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

244,41

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

244,41

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 9.858

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

343,86

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

343,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 592

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 165,57

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

1 165,57

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 258,13 zł

Długość [mm]: 963

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

317,68

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

317,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 658

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

253,64

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

253,64

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 632

Wymiar gwintu: M22 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

214,17

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

214,17

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 1001

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

411,84

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

411,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 627.5, 627.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

212,61

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

212,61

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD MONDEO

Wał napędowy w samochodzie FORD MONDEO – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie FORD MONDEO?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD MONDEO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie FORD MONDEO?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD MONDEO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie FORD MONDEO – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD MONDEO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie FORD MONDEO

W pojazdach FORD MONDEO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD MONDEO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

FORD MONDEO – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD MONDEO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.