91 produktów
Wybierz auto
0499299212
Długość [mm]: 945
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
339,81
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
339,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299211
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
266,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
266,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5885
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
487,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
487,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218340
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
247,55
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
247,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC5847
Długość [mm]: 634
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
419,02
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
419,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218341
Długość [mm]: 952
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
312,36
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
312,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203288
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
247,29
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
247,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491759
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
335,43
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
335,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
547,98
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
547,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP203289
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
322,73
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
322,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190053
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
328,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
328,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218028
Długość [mm]: 577
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
187,89
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
187,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218220
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 633
Rozwiń więcej danych
244,41
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
244,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB184800
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 9.858
Rozwiń więcej danych
343,86
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
343,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
ERADA118201
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 592
Rozwiń więcej danych
1 165,57
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 165,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 258,13 zł
HAR461941
Długość [mm]: 963
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
317,68
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
317,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
253,64
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
253,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR444734
Długość [mm]: 632
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
214,17
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
214,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP218348
Długość [mm]: 1001
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
411,84
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
411,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490763
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 627.5, 627.5
Rozwiń więcej danych
212,61
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
212,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD MONDEO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD MONDEO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD MONDEO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD MONDEO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD MONDEO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD MONDEO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.