25 produktów
Wybierz auto
SKFVKJC5847
Długość [mm]: 634
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
434,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
434,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
565,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
565,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499218220
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 633
Rozwiń więcej danych
246,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
246,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190053
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
325,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
325,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL170790
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
650,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
650,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENFO3255
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
436,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
436,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 114,78 zł
NTYNPWFR014
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego: 1
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
Rozwiń więcej danych
214,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
214,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS52539
Długość [mm]: 632
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
237,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
237,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY7144980053
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
267,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
267,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2357R
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
376,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
376,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181114
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.122
Rozwiń więcej danych
252,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
252,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1543100680
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 581
Rozwiń więcej danych
336,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
336,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490764
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
222,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
222,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS2303R
368,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
368,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR444734
Długość [mm]: 632
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
227,09
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
227,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
645,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
645,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499218043
Długość [mm]: 579
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
234,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
234,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES2112GEMT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 431
Rozwiń więcej danych
322,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
322,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5848
Długość [mm]: 582
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
444,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
444,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR444735
Długość [mm]: 579
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
242,46
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
242,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD MONDEO III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD MONDEO III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD MONDEO III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD MONDEO III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD MONDEO III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD MONDEO III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.