29 produktów
Wybierz auto
0400302004190053
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
328,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
328,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
547,98
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
547,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SKFVKJC5847
Długość [mm]: 634
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
419,02
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
419,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218220
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 633
Rozwiń więcej danych
244,41
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
244,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFR014
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego: 1
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
Rozwiń więcej danych
212,47
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
212,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB181114
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.122
Rozwiń więcej danych
257,13
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
257,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181565
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.298
Rozwiń więcej danych
245,70
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
245,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS2303R
351,91
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
351,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2303L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Długość 1 [mm]: 632
371,36
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
371,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2357R
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
358,68
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
358,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7144980055
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
297,95
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
297,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52539
Długość [mm]: 632
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
236,76
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
236,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190054
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
297,55
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
297,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
695,49
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
695,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LPRDS52537
Długość [mm]: 580
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
242,20
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
242,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL170790
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
644,49
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
644,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR444734
Długość [mm]: 632
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
214,17
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
214,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1543100670
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 632
Rozwiń więcej danych
304,84
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
304,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1543100680
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 581
Rozwiń więcej danych
326,85
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
326,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490763
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 627.5, 627.5
Rozwiń więcej danych
212,61
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
212,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD MONDEO III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD MONDEO III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD MONDEO III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD MONDEO III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD MONDEO III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD MONDEO III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.