Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do FORD MONDEO III

28 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 633

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

547,98

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

547,98

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 633

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

244,20

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

244,20

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

293,06

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

293,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 627.5, 627.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

212,61

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

212,61

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

220,68

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

220,68

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 634

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

418,11

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

418,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 632

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

304,84

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

304,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 581

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

326,85

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

326,85

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

351,91

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

351,91

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

358,68

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

358,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

273,35

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

273,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

306,83

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

306,83

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego: 1

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

212,47

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

212,47

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 576.5

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

223,10

zł/szt.

Kraków: pt. 28.02

U ciebie: pt. 28.02

223,10

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

270,42

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

270,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 579

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

231,89

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

231,89

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 580

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

238,42

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

238,42

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

644,49

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

644,49

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 632

Wymiar gwintu: M22 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

220,88

zł/szt.

Kraków: pt. 28.02

U ciebie: pt. 28.02

220,88

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 627.5

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

206,33

zł/szt.

Kraków: pt. 28.02

U ciebie: pt. 28.02

206,33

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD MONDEO III

Wał napędowy w samochodzie FORD MONDEO III – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie FORD MONDEO III?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD MONDEO III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie FORD MONDEO III?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD MONDEO III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie FORD MONDEO III – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD MONDEO III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie FORD MONDEO III

W pojazdach FORD MONDEO III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD MONDEO III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

FORD MONDEO III – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD MONDEO III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.