Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do FORD MONDEO IV

44 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
MAXGEAR
NTY
HART
BGA
FEBI BILSTEIN
MAGNETI MARELLI
MEYLE
SKF
METELLI
Półoś napędowa GSP 299212

Długość [mm]: 945

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

343,11

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

343,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 299211

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

276,07

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

276,07

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218340

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

245,27

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

245,27

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203289

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

329,07

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

329,07

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5885

Długość [mm]: 946

Wymiar gwintu: M10x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

489,65

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

489,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 184800

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 9.858

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

336,65

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

336,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203288

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

249,69

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

249,69

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 714 498 0100

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 945

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

425,20

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

425,20

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1759

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

338,70

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

338,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218341

Długość [mm]: 952

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

355,17

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

355,17

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS2334R

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26

460,63

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

460,63

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 183344

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 9.498

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

445,08

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

445,08

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190308

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

419,19

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

419,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190307

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

326,72

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

326,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa METELLI 17-1154

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

874,67

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

874,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 470 874

Długość [mm]: 945

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

350,38

zł/szt.

Kraków: czw. 28.08

U ciebie: czw. 28.08

350,38

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 470 935

Długość [mm]: 603

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

324,71

zł/szt.

Kraków: czw. 28.08

U ciebie: czw. 28.08

324,71

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 461 959

Długość [mm]: 588.5

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

266,64

zł/szt.

Kraków: czw. 28.08

U ciebie: czw. 28.08

266,64

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 714 498 0096

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 611

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

450,35

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

450,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS2335R

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Długość 1 [mm]: 940

496,25

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

496,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD MONDEO IV

Wał napędowy w samochodzie FORD MONDEO IV – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie FORD MONDEO IV?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD MONDEO IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie FORD MONDEO IV?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD MONDEO IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie FORD MONDEO IV – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD MONDEO IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie FORD MONDEO IV

W pojazdach FORD MONDEO IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD MONDEO IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

FORD MONDEO IV – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD MONDEO IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.