Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do FORD MONDEO IV

44 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 945

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

339,81

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

339,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

266,27

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

266,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 946

Wymiar gwintu: M10x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

487,27

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

487,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

247,55

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

247,55

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

322,73

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

322,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

247,29

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

247,29

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

335,43

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

335,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 952

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

312,36

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

312,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 9.858

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

343,86

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

343,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 592

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 165,57

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

1 165,57

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 258,13 zł

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

285,42

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

285,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 9.424

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

641,25

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

641,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 556

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

341,46

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

341,46

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 952

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

321,08

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

321,08

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 932

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

340,32

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

340,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26

Długość 1 [mm]: 610

418,41

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

418,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

424,52

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

424,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 945

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

367,28

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

367,28

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 592

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

265,25

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

265,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 1001

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

411,84

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

411,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD MONDEO IV

Wał napędowy w samochodzie FORD MONDEO IV – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie FORD MONDEO IV?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD MONDEO IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie FORD MONDEO IV?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD MONDEO IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie FORD MONDEO IV – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD MONDEO IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie FORD MONDEO IV

W pojazdach FORD MONDEO IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD MONDEO IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

FORD MONDEO IV – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD MONDEO IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.