46 produktów
Wybierz auto
0499299212
Długość [mm]: 945
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
384,50
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
384,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299211
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
276,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
276,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218340
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
252,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
252,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203288
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
256,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
256,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB184800
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 9.858
Rozwiń więcej danych
336,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
336,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5885
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
496,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
496,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203289
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
329,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
329,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491758
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
338,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
338,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491759
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
338,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
338,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218341
Długość [mm]: 952
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
318,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
318,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR157
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
428,65
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
428,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR086
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
358,42
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
358,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6107R
393,05
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
393,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461880
Długość [mm]: 932
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
316,13
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
316,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461963
Długość [mm]: 556
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
300,42
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
300,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492363
Długość [mm]: 582
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
292,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
292,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492369
Długość [mm]: 952
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
324,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
324,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470935
Długość [mm]: 603
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
324,38
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
324,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461941
Długość [mm]: 963
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 40
Rozwiń więcej danych
337,07
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
337,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR155
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
288,19
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
288,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD MONDEO IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD MONDEO IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD MONDEO IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD MONDEO IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD MONDEO IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD MONDEO IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.