11 produktów
Wybierz auto
NTYNWNFR004
Strona zabudowy: Z tyłu
1 351,90
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 351,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2112RANGELH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 356
Rozwiń więcej danych
397,20
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
397,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMZ066
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMZ072
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
277,70
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
277,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMZ068
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 540
Rozwiń więcej danych
320,98
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
320,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218211
Długość [mm]: 577
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
327,29
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
327,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP227062
Długość [mm]: 580
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
256,89
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
256,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462168
Długość [mm]: 577
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
289,00
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
289,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462167
Długość [mm]: 492
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
252,81
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
252,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP227063
Długość [mm]: 509
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
295,60
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
295,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNFR013
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1600
Rozwiń więcej danych
1 452,35
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 452,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD RANGER IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD RANGER IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD RANGER IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD RANGER IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD RANGER IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD RANGER IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.