Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do FORD TOURNEO CONNECT

34 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

NTY
GSP
LPR
SKF
HART
MAXGEAR
SNR
BGA
FEBI BILSTEIN
NK
Wał napędowy SNR DK52.015

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 632

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

499,00

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

499,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-FR-055

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

258,29

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

258,29

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-FR-149

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

378,16

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

378,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-FR-164

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

308,61

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

308,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203221

Długość [mm]: 982

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

371,93

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

371,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-FR-056

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

324,06

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

324,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-FR-054

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

292,81

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

292,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK52.018

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 963

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

543,15

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

543,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 449 021

Długość [mm]: 963

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

295,31

zł/szt.

Kraków: śr. 17.09

U ciebie: śr. 17.09

295,31

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy HART 485 742

Długość [mm]: 981

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

358,25

zł/szt.

Kraków: śr. 17.09

U ciebie: śr. 17.09

358,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS52560

Długość [mm]: 631

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

314,16

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

314,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy LPR DS60356

Długość [mm]: 627.5

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

239,84

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

239,84

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy LPR DS60359

Długość [mm]: 960

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

374,73

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

374,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-FR-163

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

354,97

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

354,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218263

Długość [mm]: 628

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

195,40

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

195,40

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218264

Długość [mm]: 962

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

281,22

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

281,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1132

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 632

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

269,21

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

269,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1133

Strona zabudowy: Z prawej

Długość [mm]: 963

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

320,62

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

320,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-FR-151

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

300,88

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

300,88

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218385

Długość [mm]: 629

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

283,24

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

283,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD TOURNEO CONNECT

Wał napędowy w samochodzie FORD TOURNEO CONNECT – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie FORD TOURNEO CONNECT?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD TOURNEO CONNECT, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie FORD TOURNEO CONNECT?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD TOURNEO CONNECT można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie FORD TOURNEO CONNECT – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD TOURNEO CONNECT jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie FORD TOURNEO CONNECT

W pojazdach FORD TOURNEO CONNECT półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD TOURNEO CONNECT, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

FORD TOURNEO CONNECT – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD TOURNEO CONNECT są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.