34 produktów
Wybierz auto
NTYNPWFR056
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
350,62
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
350,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
305,26
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
305,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR054
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
318,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
318,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR055
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
263,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
263,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60356
Długość [mm]: 627.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
242,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
242,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFR163
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
374,02
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
374,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2300L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Długość 1 [mm]: 630
355,42
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
355,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218263
Długość [mm]: 628
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
203,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
203,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218264
Długość [mm]: 962
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
295,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
295,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR149
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
413,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
413,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR145
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
381,84
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
381,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
651,82
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
651,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
LPRDS52559
Długość [mm]: 962
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
357,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
357,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52560
Długość [mm]: 631
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
317,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
317,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60359
Długość [mm]: 960
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
378,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
378,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
390,45
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
390,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
408,39
zł/szt.
Kraków: czw. 17.07
U ciebie: czw. 17.07
408,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK52015
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 632
Rozwiń więcej danych
503,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
503,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491132
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 632
Rozwiń więcej danych
271,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
271,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491133
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 963
Rozwiń więcej danych
323,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
323,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD TOURNEO CONNECT, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD TOURNEO CONNECT można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD TOURNEO CONNECT jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD TOURNEO CONNECT półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD TOURNEO CONNECT, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD TOURNEO CONNECT są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.