49 produktów
Wybierz auto
MEY7144980062
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
369,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
369,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7144980063
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
513,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
513,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5715
Długość [mm]: 616
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
396,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
396,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8045
Długość [mm]: 919
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
451,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
451,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218334
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
312,82
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
312,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218335
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
375,38
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
375,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
645,55
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
645,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
LPRDS60359
Długość [mm]: 960
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
377,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
377,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52560
Długość [mm]: 631
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
316,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
316,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
379,47
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
379,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2112TTFLH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 2.769
Rozwiń więcej danych
213,60
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
213,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS52559
Długość [mm]: 962
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
356,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
356,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6596
Długość [mm]: 962
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
657,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
657,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR474859
Długość [mm]: 752
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
289,39
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
289,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218041
Długość [mm]: 632
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
232,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
232,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
259,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
259,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR151
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
316,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
316,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR163
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
409,06
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
409,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171390
Długość [mm]: 753
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
660,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
660,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218264
Długość [mm]: 962
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
289,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
289,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD TOURNEO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD TOURNEO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD TOURNEO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD TOURNEO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD TOURNEO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD TOURNEO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.