58 produktów
Wybierz auto
MEY7144980062
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
365,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
365,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7144980063
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
507,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
507,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5715
Długość [mm]: 616
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
395,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
395,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8045
Długość [mm]: 919
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
449,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
449,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218335
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
353,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
353,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218334
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
309,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
309,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
953,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
953,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
645,55
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
645,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
MTL171390
Długość [mm]: 753
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
660,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
660,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
386,69
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
386,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR151
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
315,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
315,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR163
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
370,42
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
370,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27187
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 388.5
Rozwiń więcej danych
329,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
329,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR149
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
409,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
409,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182446
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.75
Rozwiń więcej danych
242,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
242,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS60356
Długość [mm]: 627.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
239,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
239,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR470924
Długość [mm]: 1092
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
378,86
zł/szt.
Kraków: pt. 30.05
U ciebie: pt. 30.05
378,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2112TTFLH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 2.769
Rozwiń więcej danych
127,47
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
127,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR485742
Długość [mm]: 981
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
366,70
zł/szt.
Kraków: pt. 30.05
U ciebie: pt. 30.05
366,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 043,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
1 043,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 74,17 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD TOURNEO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD TOURNEO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD TOURNEO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD TOURNEO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD TOURNEO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD TOURNEO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.