Łap rabaty za większy koszyk! 🔥

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do FORD TOURNEO

57 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa MEYLE 714 498 0062

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa MEYLE 714 498 0062

MEY7144980062

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

362,52

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

362,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 714 498 0063

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa MEYLE 714 498 0063

MEY7144980063

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

503,44

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

503,44

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218335

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa GSP 218335

0499218335

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

356,75

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

356,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8045

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa SKF VKJC 8045

0369VKJC8045

Długość [mm]: 919

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

454,11

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

454,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5715

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa SKF VKJC 5715

0369VKJC5715

Długość [mm]: 616

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

398,91

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

398,91

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218334

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa GSP 218334

GSP218334

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

312,57

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

312,57

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa FEBEST 2112-TTFLH

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa FEBEST 2112-TTFLH

FES2112TTFLH

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 2.769

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

128,71

zł/szt.

Kraków: wt. 15.07

U ciebie: wt. 15.07

128,71

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-FR-056

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa NTY NPW-FR-056

NTYNPWFR056

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

350,62

zł/szt.

Kraków: wt. 15.07

U ciebie: wt. 15.07

350,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218385

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa GSP 218385

GSP218385

Długość [mm]: 629

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

305,26

zł/szt.

Kraków: wt. 15.07

U ciebie: wt. 15.07

305,26

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-FR-053

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa NTY NPW-FR-053

NTYNPWFR053

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

251,34

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

251,34

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-FR-054

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa NTY NPW-FR-054

NTYNPWFR054

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

318,19

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

318,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-FR-055

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa NTY NPW-FR-055

NTYNPWFR055

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

263,78

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

263,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy LPR DS60356

-5% na zakupy od 199 zł

Wał napędowy LPR DS60356

LPRDS60356

Długość [mm]: 627.5

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

242,16

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

242,16

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 306024

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa LÖBRO 306024

LOB306024

Długość [mm]: 752

Wymiar gwintu: M24x2.0

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

962,61

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

962,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa LÖBRO 306553

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa LÖBRO 306553

LOB306553

Długość [mm]: 1091

Wymiar gwintu: M24x2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 053,59

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

1 053,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 74,17 zł

Półoś napędowa HART 449 021

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa HART 449 021

HAR449021

Długość [mm]: 963

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

303,69

zł/szt.

Kraków: czw. 17.07

U ciebie: czw. 17.07

303,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa METELLI 17-1391

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa METELLI 17-1391

MTL171391

Długość [mm]: 1095

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

619,54

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

619,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-FR-163

-5% na zakupy od 199 zł

Wał napędowy NTY NPW-FR-163

NTYNPWFR163

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

374,02

zł/szt.

Kraków: wt. 15.07

U ciebie: wt. 15.07

374,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 470 924

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa HART 470 924

HAR470924

Długość [mm]: 1092

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

380,69

zł/szt.

Kraków: czw. 17.07

U ciebie: czw. 17.07

380,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS2300L

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa BGA DS2300L

BGADS2300L

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Długość 1 [mm]: 630

355,42

zł/szt.

Kraków: wt. 15.07

U ciebie: wt. 15.07

355,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD TOURNEO

Wał napędowy w samochodzie FORD TOURNEO – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie FORD TOURNEO?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD TOURNEO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie FORD TOURNEO?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD TOURNEO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie FORD TOURNEO – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD TOURNEO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie FORD TOURNEO

W pojazdach FORD TOURNEO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD TOURNEO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

FORD TOURNEO – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD TOURNEO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.