17 produktów
Wybierz auto
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
362,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
362,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
503,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
503,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
356,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
356,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
312,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
312,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 753
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
666,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
666,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 2.769
Rozwiń więcej danych
128,71
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
128,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
317,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
317,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1092
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
380,69
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
380,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
363,11
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
363,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 388.5
Rozwiń więcej danych
333,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
333,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1091
Wymiar gwintu: M24x2
Rozwiń więcej danych
1 053,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
1 053,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 74,17 zł
Długość [mm]: 752
Wymiar gwintu: M24x2.0
Rozwiń więcej danych
962,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
962,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 9.93
Rozwiń więcej danych
367,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
367,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 749
Wymiar gwintu: M24x2
Rozwiń więcej danych
271,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
271,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1095
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
619,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
619,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 752
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
293,58
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
293,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 749
Wymiar gwintu: M24x2
Rozwiń więcej danych
528,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
528,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD TOURNEO CUSTOM, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD TOURNEO CUSTOM można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD TOURNEO CUSTOM jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD TOURNEO CUSTOM półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD TOURNEO CUSTOM, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD TOURNEO CUSTOM są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.