43 produktów
Wybierz auto
379,47
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
379,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6596
Długość [mm]: 962
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
657,01
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
657,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR151
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
316,33
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
316,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR163
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
409,06
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
409,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218264
Długość [mm]: 962
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
289,79
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
289,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
371,93
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
371,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR053
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
261,24
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
261,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR054
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
315,13
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
315,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR055
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
261,24
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
261,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
04217144980034
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 962
Rozwiń więcej danych
446,00
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
446,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491132
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 632
Rozwiń więcej danych
269,20
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
269,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR149
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
409,06
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
409,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5941
Długość [mm]: 632
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
442,34
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
442,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR164
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
354,97
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
354,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NKK502564
Długość [mm]: 963
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
565,76
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
565,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218263
Długość [mm]: 628
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
216,42
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
216,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
303,80
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
303,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
04217144980032
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 628
Rozwiń więcej danych
293,52
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
293,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490897
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
231,02
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
231,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490898
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
342,77
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
342,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD TRANSIT CONNECT, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD TRANSIT CONNECT można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD TRANSIT CONNECT jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD TRANSIT CONNECT półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD TRANSIT CONNECT, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD TRANSIT CONNECT są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.