48 produktów
Wybierz auto
0400302004190056
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
409,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
409,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190055
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
311,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
311,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
04217144980035
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 963
Rozwiń więcej danych
327,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
327,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52559
Długość [mm]: 962
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
357,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
357,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52560
Długość [mm]: 631
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
317,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
317,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60359
Długość [mm]: 960
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
378,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
378,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
651,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
651,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
0510490898
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
346,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
346,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2300L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Długość 1 [mm]: 630
355,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
355,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR443844
Długość [mm]: 627
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
207,22
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
207,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR443845
Długość [mm]: 960
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
300,42
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
300,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR054
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
318,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
318,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR055
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
263,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
263,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449020
Długość [mm]: 630
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
237,57
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
237,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS60356
Długość [mm]: 627.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
242,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFR056
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
350,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
350,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
305,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
305,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449021
Długość [mm]: 963
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
303,69
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
303,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485742
Długość [mm]: 981
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
368,45
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
368,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK52015
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 632
Rozwiń więcej danych
503,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
503,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD TRANSIT CONNECT, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD TRANSIT CONNECT można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD TRANSIT CONNECT jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD TRANSIT CONNECT półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD TRANSIT CONNECT, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD TRANSIT CONNECT są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.