42 produktów
Wybierz auto
0400302004190056
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
423,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
423,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190064
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
407,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
407,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR163
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
409,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
409,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490898
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
342,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
342,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
04217144980034
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 962
Rozwiń więcej danych
437,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
437,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6596
Długość [mm]: 962
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
612,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
612,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5939
Długość [mm]: 962
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
514,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
514,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449020
Długość [mm]: 630
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
231,03
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
231,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218264
Długość [mm]: 962
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
295,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
295,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR149
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
409,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
409,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
371,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
371,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
04217144980033
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 632
Rozwiń więcej danych
244,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
244,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04217144980032
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 628
Rozwiń więcej danych
293,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR056
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
376,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
376,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
NKK502564
Długość [mm]: 963
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
565,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
565,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR053
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
261,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR055
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
261,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490897
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
231,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
231,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
645,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
645,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 82,93 zł
HAR443844
Długość [mm]: 627
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
201,54
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
201,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD TRANSIT CONNECT, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD TRANSIT CONNECT można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD TRANSIT CONNECT jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD TRANSIT CONNECT półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD TRANSIT CONNECT, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD TRANSIT CONNECT są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.