156 produktów
Wybierz auto
MEY7144980062
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
369,90
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
369,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC7951
Długość [mm]: 1091
Wymiar gwintu: M24x2
Rozwiń więcej danych
731,55
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
731,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7144980063
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
513,79
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
513,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5715
Długość [mm]: 616
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
396,94
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
396,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8045
Długość [mm]: 919
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
451,89
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
451,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218334
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
309,57
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
309,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218335
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
353,31
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
353,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305716
Długość [mm]: 1068
Wymiar gwintu: M24x2.0
Rozwiń więcej danych
804,65
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
804,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
FEB183033
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 11.41
Rozwiń więcej danych
544,11
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
544,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5925
Długość [mm]: 795
Wymiar gwintu: M24x2
Rozwiń więcej danych
327,17
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
327,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2351LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 36
Rozwiń więcej danych
571,83
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
571,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2353L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Długość 1 [mm]: 796
390,19
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
390,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218413
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
338,36
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
338,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2353R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Długość 1 [mm]: 1062
522,34
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
522,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900615
Długość całkowita [mm]: 3040
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 16
Rozwiń więcej danych
1 417,81
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
1 417,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182936
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 9.354
Rozwiń więcej danych
468,63
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
468,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171390
Długość [mm]: 753
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
660,01
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
660,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2351RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 36
Rozwiń więcej danych
551,69
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
551,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27184
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 480
Rozwiń więcej danych
439,80
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
439,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1543101470
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 796
Rozwiń więcej danych
327,13
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
327,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD TRANSIT, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD TRANSIT można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD TRANSIT jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD TRANSIT półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD TRANSIT, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD TRANSIT są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.