Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do FORD TRANSIT

159 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa MEYLE 714 498 0062

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

354,95

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

354,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 7951

Długość [mm]: 1091

Wymiar gwintu: M24x2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

726,19

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

726,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 714 498 0063

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

492,89

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

492,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190055

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

293,78

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

293,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5715

Długość [mm]: 616

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

400,58

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

400,58

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190056

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

386,06

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

386,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8045

Długość [mm]: 919

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

449,74

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

449,74

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218334

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

309,57

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

309,57

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218335

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

353,32

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

353,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 714 498 0054

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

541,69

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

541,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 449 020

Długość [mm]: 630

Wymiar gwintu: M22 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

236,44

zł/szt.

Kraków: pon. 16.06

U ciebie: pon. 16.06

236,44

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 456 757

Długość [mm]: 1099

Wymiar gwintu: M24x2,0

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

360,25

zł/szt.

Kraków: pon. 16.06

U ciebie: pon. 16.06

360,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 456 758

Długość [mm]: 754

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

308,96

zł/szt.

Kraków: pon. 16.06

U ciebie: pon. 16.06

308,96

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218034

Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 5-biegowej

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

281,26

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

281,26

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218264

Długość [mm]: 962

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

309,12

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 12.06

309,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa METELLI 17-1390

Długość [mm]: 753

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

660,01

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

660,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190064

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

394,40

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

394,40

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 306890

Długość [mm]: 752

Wymiar gwintu: M24x2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

936,02

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 12.06

936,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 92,72 zł

Półoś napędowa BGA DS2326R

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

569,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 12.06

569,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS2320LA

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

514,33

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 12.06

514,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD TRANSIT

Wał napędowy w samochodzie FORD TRANSIT – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie FORD TRANSIT?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD TRANSIT, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie FORD TRANSIT?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD TRANSIT można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie FORD TRANSIT – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD TRANSIT jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie FORD TRANSIT

W pojazdach FORD TRANSIT półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD TRANSIT, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

FORD TRANSIT – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD TRANSIT są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.