159 produktów
Wybierz auto
MEY7144980062
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
369,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
369,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC7951
Długość [mm]: 1091
Wymiar gwintu: M24x2
Rozwiń więcej danych
714,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
714,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7144980063
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
513,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
513,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190056
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
411,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
411,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8045
Długość [mm]: 919
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
456,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
456,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5715
Długość [mm]: 616
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
400,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
400,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218335
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
353,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
353,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218334
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
309,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
309,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305404
Długość [mm]: 1070
Wymiar gwintu: M24x2.0
Rozwiń więcej danych
735,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
735,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
04217144980034
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 962
Rozwiń więcej danych
446,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
446,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
04217144980035
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 963
Rozwiń więcej danych
332,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
332,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7144980054
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
564,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
564,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492375
Długość [mm]: 798
Wymiar gwintu: M24x2,0
Rozwiń więcej danych
321,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
321,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492376
Długość [mm]: 1059
Wymiar gwintu: M24x2,0
Rozwiń więcej danych
416,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
416,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
371,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
371,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
386,69
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
386,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490897
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
220,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
220,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES2112TTFLH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 2.769
Rozwiń więcej danych
151,15
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
151,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS2300L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Długość 1 [mm]: 630
352,00
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
352,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2320LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
Rozwiń więcej danych
514,33
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
514,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD TRANSIT, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD TRANSIT można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD TRANSIT jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD TRANSIT półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD TRANSIT, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD TRANSIT są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.