53 produktów
Wybierz auto
MEY7144980062
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
359,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
359,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7144980063
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
498,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
498,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218335
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
374,55
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
374,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218334
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
307,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7144980054
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
547,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
547,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK52017
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 754
Rozwiń więcej danych
725,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
725,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182936
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 9.354
Rozwiń więcej danych
441,92
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
441,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR034
Ilość zębów: 26
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
357,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
357,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5948
Długość [mm]: 1094
Wymiar gwintu: M24x2
Rozwiń więcej danych
739,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
739,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492379
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
327,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
327,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27182
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
389,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
389,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR033
Ilość zębów: 26
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
245,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
245,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFR042
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
297,30
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
297,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27181
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
323,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
323,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6736
Długość [mm]: 1055
Wymiar gwintu: M24x2
Rozwiń więcej danych
515,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
515,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171391
Długość [mm]: 1095
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
613,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
613,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2389L
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
461,11
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
461,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456757
Długość [mm]: 1099
Wymiar gwintu: M24x2,0
Rozwiń więcej danych
351,95
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
351,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR031
Ilość zębów: 26
286,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
286,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492378
Długość [mm]: 1055
Wymiar gwintu: M24x2
Rozwiń więcej danych
337,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
337,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD TRANSIT TOURNEO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD TRANSIT TOURNEO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD TRANSIT TOURNEO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD TRANSIT TOURNEO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD TRANSIT TOURNEO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD TRANSIT TOURNEO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.