Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do FORD TRANSIT V

37 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Długość...
516,57 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 1060, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewnętrzne od strony ...
377,90 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Ciężar [kg]: 11.41, Wymiar gwintu: M24x2,0, Uzębienie zew...
544,11 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Typ skrzyni biegów: MT82, Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna 6-biegowa, Strona zabudo...
1 583,73 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Długość [mm]: 796, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
320,64 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Długość...
620,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: dla automatyki skrzyni 5-biegowej, Strona zabudowy: z lewej, Oś przednia, D...
257,19 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: z prawej, Oś przednia, Długoś�...
325,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 795, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
254,50 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 1056, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewnętrzne od strony ...
392,07 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z prawej, Oś przednia, Długość [mm]: 1056, Uzębienie zewnętrzne od strony ko�...
381,35 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26,...
480,73 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26,...
485,93 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 36,...
537,32 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Długość 1 [mm]: 796
378,65 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Długość 1 [mm]: 1062
525,99 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: dla automatyki skrzyni 5-biegowej, Strona zabudowy: z prawej, Oś przednia, ...
314,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 1055, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewnętrzne od strony ...
399,15 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 26
290,03 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 795, Wymiar gwintu: M24x2, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie z...
327,17 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD

Wał napędowy w samochodzie FORD TRANSIT V – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie FORD TRANSIT V?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD TRANSIT V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie FORD TRANSIT V?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD TRANSIT V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie FORD TRANSIT V – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD TRANSIT V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie FORD TRANSIT V

W pojazdach FORD TRANSIT V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD TRANSIT V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

FORD TRANSIT V – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD TRANSIT V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.