7% na wycieraczki, żarówki lub płyn do spryskiwaczy od 99 zł

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do FORD TRANSIT V

37 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa MEYLE 714 498 0056

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

455,53

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

455,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218435

Długość [mm]: 1060

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

377,92

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

377,92

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 714 498 0054

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

546,95

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

546,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218434

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 799

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

340,15

zł/szt.

Kraków: wt. 24.06

U ciebie: wt. 24.06

340,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8462

Długość [mm]: 799

Wymiar gwintu: M24x2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

371,92

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

371,92

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5925

Długość [mm]: 795

Wymiar gwintu: M24x2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

331,86

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

331,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218034

Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 5-biegowej

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

283,99

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

283,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218035

Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 5-biegowej

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

259,69

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

259,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218142

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

330,36

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

330,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218209

Długość [mm]: 795

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

256,99

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

256,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218213

Długość [mm]: 1056

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

324,23

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

324,23

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218265

Długość [mm]: 1053

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

320,93

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

320,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 218259

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 799

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

315,24

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

315,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

330,99

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

330,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

314,95

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

314,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

298,93

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

298,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

265,49

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

265,49

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2375

Długość [mm]: 798

Wymiar gwintu: M24x2,0

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

324,53

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

324,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2379

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

330,76

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

330,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2380

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

399,10

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

399,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD TRANSIT V

Wał napędowy w samochodzie FORD TRANSIT V – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie FORD TRANSIT V?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD TRANSIT V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie FORD TRANSIT V?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD TRANSIT V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie FORD TRANSIT V – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD TRANSIT V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie FORD TRANSIT V

W pojazdach FORD TRANSIT V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD TRANSIT V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

FORD TRANSIT V – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD TRANSIT V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.