36 produktów
Wybierz auto
MAX492379
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
327,58
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
327,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNFR002
Typ skrzyni biegów: Mt82
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Rozwiń więcej danych
1 645,56
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
1 645,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR033
Ilość zębów: 26
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
245,99
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
245,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFR031
Ilość zębów: 26
286,73
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
286,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218035
Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 5-biegowej
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
261,37
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
261,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218209
Długość [mm]: 795
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
242,43
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
242,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499218142
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
338,06
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
338,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218259
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 799
Rozwiń więcej danych
312,21
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
312,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218265
Długość [mm]: 1053
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
317,83
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
317,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218434
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 799
Rozwiń więcej danych
310,42
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
310,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7144980056
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
456,38
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
456,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218293
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 6-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
291,85
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
291,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8463
Długość [mm]: 1057
Otwór o śr [mm]: 75
Rozwiń więcej danych
424,00
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
424,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5921
Długość [mm]: 1052
Wymiar gwintu: M24x2
Rozwiń więcej danych
407,29
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
407,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR034
Ilość zębów: 26
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
357,18
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
357,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218034
Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 5-biegowej
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
226,46
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
226,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP218213
Długość [mm]: 1056
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
289,73
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
289,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492370
311,93
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
311,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492372
262,94
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
262,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492371
327,81
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
327,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD TRANSIT V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD TRANSIT V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD TRANSIT V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD TRANSIT V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD TRANSIT V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD TRANSIT V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.