53 produktów
Wybierz auto
MEY7144980062
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
369,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
369,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7144980063
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
513,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
513,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218334
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
309,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
309,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218335
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
353,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
353,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305404
Długość [mm]: 1070
Wymiar gwintu: M24x2.0
Rozwiń więcej danych
735,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
735,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MEY7144980054
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
564,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
564,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2326R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 36
Rozwiń więcej danych
569,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
569,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2351LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 36
Rozwiń więcej danych
593,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
593,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2351RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 36
Rozwiń więcej danych
572,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
572,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27184
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 480
Rozwiń więcej danych
439,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
439,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27182
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
405,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
405,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27181
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
337,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
337,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
673,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
673,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
768,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
768,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWFR062
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
353,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
353,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456757
Długość [mm]: 1099
Wymiar gwintu: M24x2,0
Rozwiń więcej danych
355,05
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
355,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190067
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
451,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
451,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462019
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1057
Rozwiń więcej danych
367,04
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
367,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR464425
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 796
Rozwiń więcej danych
254,40
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
254,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR041
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
397,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
397,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD TRANSIT VI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD TRANSIT VI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD TRANSIT VI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD TRANSIT VI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD TRANSIT VI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD TRANSIT VI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.