33 produktów
Wybierz auto
MEY7144980062
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
365,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
365,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7144980063
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
507,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
507,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218334
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
309,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
309,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218335
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
353,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
353,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 043,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 043,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 74,17 zł
936,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
936,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
BGADS2389L
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
441,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
441,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
401,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
401,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492382
Długość [mm]: 749
Wymiar gwintu: M24x2
Rozwiń więcej danych
268,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
268,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27188
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Wersja: Single wheel
809,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
809,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2318R
Strona zabudowy: Z prawej
602,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
602,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27187
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 388.5
Rozwiń więcej danych
329,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
329,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR074
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
359,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
359,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218293
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 6-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
302,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
302,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27185
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 755
Rozwiń więcej danych
285,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27189
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Wersja: Twin wheel
1 339,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 339,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27184
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 480
Rozwiń więcej danych
422,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
422,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27186
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 752
Rozwiń więcej danych
294,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
294,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2318L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 41
Rozwiń więcej danych
483,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
483,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFR076
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
455,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 04.06
455,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu FORD TRANSIT VII, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie FORD TRANSIT VII można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie FORD TRANSIT VII jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach FORD TRANSIT VII półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu FORD TRANSIT VII, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu FORD TRANSIT VII są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.