8 produktów
Wybierz auto
ASH6204488
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
327,84
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
327,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH6204489
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
385,59
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
385,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
05500312CL7ATRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 442
Rozwiń więcej danych
284,04
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
284,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62488
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
409,67
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
409,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GI489
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
347,59
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
347,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPHD007
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 442
Rozwiń więcej danych
211,76
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
211,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0426GI488
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
306,55
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
306,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP223270
Długość [mm]: 651
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
305,88
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
305,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu HONDA ACCORD VIII, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie HONDA ACCORD VIII można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie HONDA ACCORD VIII jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach HONDA ACCORD VIII półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu HONDA ACCORD VIII, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu HONDA ACCORD VIII są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.