36 produktów
Wybierz auto
0499201047
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
252,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
252,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499223027
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
289,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
289,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491854
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
210,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
210,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP223250
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
305,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
305,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH6204488
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
327,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
327,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH6204489
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
385,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
385,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
05500312CL7ATRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 442
Rozwiń więcej danych
281,32
zł/szt.
Kraków: pon. 07.04
U ciebie: pon. 07.04
281,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499222019
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
263,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
263,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GI489
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
347,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
347,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHD043
262,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHD044
285,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2511RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 27
Rozwiń więcej danych
409,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
409,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GI488
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
306,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
306,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190195
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
326,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
326,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491855
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
263,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
263,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH6204487
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
355,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
355,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62481
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 557
Rozwiń więcej danych
413,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
413,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62486
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
376,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
376,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62487
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
413,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
413,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHD032
277,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
277,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu HONDA ACCORD, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie HONDA ACCORD można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie HONDA ACCORD jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach HONDA ACCORD półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu HONDA ACCORD, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu HONDA ACCORD są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.