43 produktów
Wybierz auto
0499223199
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej
Długość [mm]: 770
Rozwiń więcej danych
257,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.03
257,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499223216
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
313,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.03
313,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0312RD1LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 456
Rozwiń więcej danych
195,62
zł/szt.
Kraków: pt. 14.03
U ciebie: pt. 14.03
195,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492393
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 451
Rozwiń więcej danych
65,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.03
65,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499223198
Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej
Długość [mm]: 820
Rozwiń więcej danych
258,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.03
258,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499223189
Długość [mm]: 557
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
261,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.03
261,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHD041
314,79
zł/szt.
Kraków: pt. 14.03
U ciebie: pt. 14.03
314,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP299146
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
290,45
zł/szt.
Kraków: pt. 14.03
U ciebie: pt. 14.03
290,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK74005
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
678,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.03
678,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK74006
Długość [mm]: 676
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
687,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.03
687,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHD033
324,06
zł/szt.
Kraków: pt. 14.03
U ciebie: pt. 14.03
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0312LX15RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.075
Rozwiń więcej danych
557,58
zł/szt.
Kraków: pt. 14.03
U ciebie: pt. 14.03
557,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP223011
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
283,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.03
283,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492396
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
291,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.03
291,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492397
Długość [mm]: 557
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
275,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.03
275,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492398
Długość [mm]: 770
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
253,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.03
253,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4032
Długość [mm]: 820
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
426,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.03
426,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP223330
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 769
Rozwiń więcej danych
254,74
zł/szt.
Kraków: pt. 14.03
U ciebie: pt. 14.03
254,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP223021
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 575
Rozwiń więcej danych
205,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.03
205,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWHD042
347,24
zł/szt.
Kraków: pt. 14.03
U ciebie: pt. 14.03
347,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu HONDA CR-V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie HONDA CR-V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie HONDA CR-V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach HONDA CR-V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu HONDA CR-V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu HONDA CR-V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.