46 produktów
Wybierz auto
MAX492393
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 451
Rozwiń więcej danych
65,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
65,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499223199
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej
Długość [mm]: 770
Rozwiń więcej danych
249,48
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
249,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499223216
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
316,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
316,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
296,17
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
296,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0312RD1LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 456
Rozwiń więcej danych
207,01
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
207,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0312LX15RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.075
Rozwiń więcej danych
586,12
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
586,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499223189
Długość [mm]: 557
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
269,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
269,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499223198
Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej
Długość [mm]: 820
Rozwiń więcej danych
261,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP223330
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 769
Rozwiń więcej danych
257,33
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
257,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP223021
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 575
Rozwiń więcej danych
170,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
170,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP223188
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
299,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
299,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP223042
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
287,40
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
287,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492394
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
292,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
292,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492395
Typ skrzyni biegów: 4at/5mt
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
288,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
288,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492397
Długość [mm]: 557
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
278,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
278,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492398
Długość [mm]: 770
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
255,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
255,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492396
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
293,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
05500312RD1RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 451
Rozwiń więcej danych
146,50
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
146,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC4017
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M26x1.5
Rozwiń więcej danych
479,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
479,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4031
Długość [mm]: 770
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
434,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
434,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu HONDA CR-V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie HONDA CR-V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie HONDA CR-V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach HONDA CR-V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu HONDA CR-V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu HONDA CR-V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.