42 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej
Długość [mm]: 770
Rozwiń więcej danych
297,34
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
297,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.075
Rozwiń więcej danych
558,51
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
558,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
316,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
316,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 456
Rozwiń więcej danych
197,52
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
197,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 451
Rozwiń więcej danych
65,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
65,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej
Długość [mm]: 820
Rozwiń więcej danych
277,19
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
277,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 557
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
272,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
272,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
238,32
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
238,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 742
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
268,84
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
268,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
292,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
292,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Typ skrzyni biegów: 4at/5mt
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
288,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
288,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 557
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
278,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
278,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
293,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
293,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 770
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
255,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
255,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
342,82
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
342,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 451
Rozwiń więcej danych
139,91
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
139,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 575
Rozwiń więcej danych
213,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
213,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-hd-006
779,79
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
779,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
270,09
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
270,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
698,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
698,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu HONDA CR-V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie HONDA CR-V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie HONDA CR-V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach HONDA CR-V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu HONDA CR-V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu HONDA CR-V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.