47 produktów
Wybierz auto
0499223199
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej
Długość [mm]: 770
Rozwiń więcej danych
297,34
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
297,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499223216
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
316,14
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
316,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499223198
Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej
Długość [mm]: 820
Rozwiń więcej danych
277,19
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
277,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492393
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 451
Rozwiń więcej danych
65,99
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
65,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0312LX15RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.075
Rozwiń więcej danych
558,51
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
558,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0312RD1LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 456
Rozwiń więcej danych
197,52
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
197,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR482735
Długość [mm]: 663
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
238,32
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
238,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR482729
Długość [mm]: 618
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
258,18
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
258,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK74005
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
698,05
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
698,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4015
Długość [mm]: 666.5
Wymiar gwintu: M26x1.5
Rozwiń więcej danych
432,38
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
432,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNHD006
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-hd-006
779,79
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
779,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP223011
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
286,52
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
286,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461965
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
270,09
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
270,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461966
Długość [mm]: 557
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
274,49
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
274,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
05500312CRVMTRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 377
Rozwiń więcej danych
432,76
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
432,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4032
Długość [mm]: 820
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
396,53
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
396,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK74004
Długość [mm]: 655
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
720,29
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
720,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK74006
Długość [mm]: 676
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
707,57
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
707,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
273,56
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
273,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203229
Długość [mm]: 792
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
263,54
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
263,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu HONDA CR-V, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie HONDA CR-V można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie HONDA CR-V jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach HONDA CR-V półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu HONDA CR-V, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu HONDA CR-V są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.