14 produktów
Wybierz auto
Producenci
0499223199
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej
Długość [mm]: 770
Rozwiń więcej danych
249,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
249,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499223216
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
316,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
316,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499223198
Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej
Długość [mm]: 820
Rozwiń więcej danych
261,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499223189
Długość [mm]: 557
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
269,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
269,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2520R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Długość 1 [mm]: 560
472,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
472,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP223330
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 769
Rozwiń więcej danych
257,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
257,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492396
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
293,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492398
Długość [mm]: 770
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
255,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
255,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492397
Długość [mm]: 557
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
278,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
278,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4017
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M26x1.5
Rozwiń więcej danych
479,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
479,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4031
Długość [mm]: 770
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
434,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
434,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461966
Długość [mm]: 557
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
274,77
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
274,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461969
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
262,62
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
262,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4015
Długość [mm]: 666.5
Wymiar gwintu: M26x1.5
Rozwiń więcej danych
432,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
432,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu HONDA CR-V III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie HONDA CR-V III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie HONDA CR-V III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach HONDA CR-V III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu HONDA CR-V III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu HONDA CR-V III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.