12 produktów
Wybierz auto
NTYNWNCH019
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
564,41
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
564,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB174099
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 825.5
Rozwiń więcej danych
1 712,67
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 712,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH010
Strona zabudowy: Z przodu
501,82
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
501,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH102
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
362,68
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
362,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH100
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
370,42
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
370,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH012
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica [mm]: 45.7
Rozwiń więcej danych
467,53
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
467,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP209018
Długość [mm]: 583
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
270,16
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
270,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR435050
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
313,58
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
313,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR435051
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
326,61
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
326,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR435053
Długość [mm]: 582.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
289,00
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
289,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP216010
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
334,66
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
334,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH008
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 870
Rozwiń więcej danych
507,56
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
507,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu JEEP CHEROKEE III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie JEEP CHEROKEE III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie JEEP CHEROKEE III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach JEEP CHEROKEE III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu JEEP CHEROKEE III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu JEEP CHEROKEE III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.