14 produktów
Wybierz auto
0499235040
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 795
Rozwiń więcej danych
285,24
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
285,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202442
Długość [mm]: 826
Rura o śr. [mm]: 47
563,55
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
563,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP215020
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
228,91
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
228,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWNCH012
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica [mm]: 45.7
Rozwiń więcej danych
467,53
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
467,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH025
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 980
733,65
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
733,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM125
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 622
Rozwiń więcej danych
300,88
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
300,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH019
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
564,41
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
564,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202440
Długość [mm]: 835
522,64
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
522,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202443
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
561,08
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
561,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901352
Długość całkowita [mm]: 805
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 100
Rozwiń więcej danych
691,72
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
691,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR435046
Długość [mm]: 589
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
211,44
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
211,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR435047
Długość [mm]: 1045
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
221,60
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
221,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWCH017
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
273,62
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
273,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH008
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 870
Rozwiń więcej danych
507,56
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
507,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu JEEP GRAND CHEROKEE II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie JEEP GRAND CHEROKEE II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie JEEP GRAND CHEROKEE II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach JEEP GRAND CHEROKEE II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu JEEP GRAND CHEROKEE II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu JEEP GRAND CHEROKEE II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.