14 produktów
Wybierz auto
GSP208115
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
322,54
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
322,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH018
Strona zabudowy: Z tyłu
Średnica [mm]: 76.2
Rozwiń więcej danych
772,29
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
772,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP208150
Długość [mm]: 607
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
331,05
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
331,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202280
Długość [mm]: 778
742,58
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
742,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901561
Dla numeru oe: 52105760af
Długość całkowita [mm]: 973
Rozwiń więcej danych
682,93
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
682,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461895
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
283,18
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
283,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH006
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar brutto [kg]: 9
704,94
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
704,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH020
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
571,37
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
571,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH085
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-ch-085
656,37
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
656,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH013
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 813
Rozwiń więcej danych
676,93
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
676,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
708,88
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
708,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
708,88
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
708,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH044
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 786
656,37
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
656,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH068
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
284,33
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
284,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu JEEP GRAND CHEROKEE III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie JEEP GRAND CHEROKEE III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie JEEP GRAND CHEROKEE III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach JEEP GRAND CHEROKEE III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu JEEP GRAND CHEROKEE III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu JEEP GRAND CHEROKEE III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.