15 produktów
Wybierz auto
NTYNWNCH060
Strona zabudowy: Z tyłu
Rok modelowy od: 2013
Rozwiń więcej danych
2 055,15
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
2 055,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH004
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar brutto [kg]: 6.3
530,67
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
530,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901570
Dla numeru oe: 52123514ad
Długość całkowita [mm]: 1220
Rozwiń więcej danych
1 358,60
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 358,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900284
Dla numeru oe: 68206211aa
Długość całkowita [mm]: 1220
Rozwiń więcej danych
1 203,76
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 203,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH128
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 832
Rozwiń więcej danych
507,56
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
507,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900219
Długość [mm]: 603
1 100,72
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 100,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
375,81
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
375,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH031
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
492,18
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
492,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH055
Strona zabudowy: Z przodu
Numer seryjny: Nwn-ch-055
772,29
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
772,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH056
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-ch-056
1 552,83
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 552,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH126
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 858
Rozwiń więcej danych
531,17
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
531,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH080
Strona zabudowy: Z przodu
Numer seryjny: Nwn-ch-080
795,45
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
795,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH059
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-ch-059
1 745,71
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 745,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH032
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
422,90
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
422,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900281
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 254,43
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 254,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu JEEP GRAND CHEROKEE IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie JEEP GRAND CHEROKEE IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie JEEP GRAND CHEROKEE IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach JEEP GRAND CHEROKEE IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu JEEP GRAND CHEROKEE IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu JEEP GRAND CHEROKEE IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.