Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do MAZDA 6 I

20 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 6.292

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

312,10

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

312,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 7.502

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

361,02

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

361,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 643

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

283,68

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

283,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 643

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

302,54

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

302,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z prawej

Długość [mm]: 587

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

308,21

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

308,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 599

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

277,41

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

277,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 643

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

253,73

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

253,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 555

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

342,51

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

342,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Dla numeru oe: Gp182560xf

Długość [mm]: 645

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

306,40

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

306,40

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 612

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

314,71

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

314,71

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

292,74

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

292,74

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 567

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

323,69

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

323,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 648

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

233,88

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

233,88

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 399

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

188,50

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

188,50

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 8.97

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

319,93

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

319,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 587

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

264,34

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

264,34

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 7.98

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

380,94

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

380,94

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 7.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

356,71

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

356,71

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 7.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

317,66

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

317,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 399

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

150,95

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

150,95

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MAZDA 6 I

Wał napędowy w samochodzie MAZDA 6 I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie MAZDA 6 I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MAZDA 6 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie MAZDA 6 I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie MAZDA 6 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie MAZDA 6 I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MAZDA 6 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie MAZDA 6 I

W pojazdach MAZDA 6 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MAZDA 6 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

MAZDA 6 I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MAZDA 6 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.