22 produktów
Wybierz auto
0426GI359
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
300,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
300,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP234137
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
282,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
282,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP234153
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 612
Rozwiń więcej danych
317,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
317,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461975
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 648
Rozwiń więcej danych
250,45
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
250,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183832
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.502
Rozwiń więcej danych
368,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
368,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183823
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.292
Rozwiń więcej danych
318,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
318,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183825
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 7.836
Rozwiń więcej danych
314,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
314,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
294,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
294,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
0493ADM58950
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.98
Rozwiń więcej danych
378,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
378,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0493ADM58951
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 8.97
Rozwiń więcej danych
330,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
330,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0493ADM589502
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.2
Rozwiń więcej danych
380,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
380,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299064
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 587
Rozwiń więcej danych
266,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
266,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP218325
Długość [mm]: 567
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
320,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
320,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499234039
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
263,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
263,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP234165
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 555
Rozwiń więcej danych
354,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
354,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP234088
Długość [mm]: 599
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
280,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62354
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 587
Rozwiń więcej danych
408,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
408,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
055005126GG
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 399
Rozwiń więcej danych
168,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
168,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491134
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 643
Rozwiń więcej danych
305,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491135
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 587
Rozwiń więcej danych
311,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
311,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MAZDA 6 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MAZDA 6 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MAZDA 6 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MAZDA 6 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MAZDA 6 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MAZDA 6 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.