34 produktów
Wybierz auto
GSP9500002
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 893
Rozwiń więcej danych
439,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
439,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500004
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 892
Rozwiń więcej danych
451,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
451,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRU0232187
Dla numeru oe: 906 350 4010
Ilość zębów: 30
Rozwiń więcej danych
715,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
715,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495128
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
231,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
231,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX495131
Strona zabudowy: Oś tylna
543,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
543,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492579
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 691
Rozwiń więcej danych
261,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495127
Strona zabudowy: Oś tylna
232,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
232,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX495129
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
242,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX495130
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
246,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
246,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX495132
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
523,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
523,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495133
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
523,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
523,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX495134
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
523,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
523,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500001
Strona zabudowy: Oś tylna
437,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
437,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500001K
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 840
Rozwiń więcej danych
473,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
473,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9500002K
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 893
Rozwiń więcej danych
531,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
531,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME023
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 920
779,79
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
779,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME039
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 891
879,65
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
879,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME040
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 830
896,38
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
896,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME034
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Wieloczęściowy: 2-częściowy
Rozwiń więcej danych
1 474,27
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
1 474,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNME043
Strona zabudowy: Przód pojazdu
Długość [mm]: 890
865,62
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
865,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER W906, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MERCEDES-BENZ SPRINTER W906 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER W906 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MERCEDES-BENZ SPRINTER W906 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER W906, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER W906 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.