74 produktów
Wybierz auto
0499239148
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
254,61
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
254,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH6205570
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
342,91
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
342,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499239147
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
252,38
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
252,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499239163
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
277,16
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
277,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499239006
Długość [mm]: 538
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
215,28
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
215,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499251047
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
283,43
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
283,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205083
Długość [mm]: 916
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
291,39
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
291,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL8253610
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 538
Rozwiń więcej danych
330,69
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
330,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMS071
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
319,40
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
319,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMS079
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
327,20
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
327,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMS049
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
335,00
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
335,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH6205571
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
403,57
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
403,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH6205566
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 616
Rozwiń więcej danych
312,14
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
312,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461994
Długość [mm]: 492
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
266,31
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
266,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470872
Długość [mm]: 594
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
278,98
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
278,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467001
Długość [mm]: 940
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
258,61
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
258,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
289,24
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
289,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNMS005
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 865
597,29
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
597,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNMS003
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
452,05
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
452,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNMS012
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
592,52
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
592,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MITSUBISHI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MITSUBISHI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MITSUBISHI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MITSUBISHI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MITSUBISHI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MITSUBISHI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.