69 produktów
Wybierz auto
0499239148
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
255,94
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
255,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH6205570
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
339,61
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
339,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499239006
Długość [mm]: 538
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
247,01
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
247,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499239163
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
266,92
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
266,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499239147
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
249,95
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
249,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP205083
Długość [mm]: 916
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
291,61
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
291,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492310
Długość [mm]: 631
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
303,11
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
303,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492427
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
326,75
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
326,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492428
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
266,77
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
266,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP239034
Długość [mm]: 528
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
242,43
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
242,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP239142
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
284,66
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
284,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP239164OL
Długość [mm]: 489
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
354,97
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
354,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
305,38
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
305,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL8253610
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 538
Rozwiń więcej danych
327,51
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
327,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH6205575
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
307,93
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
307,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH6205576
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
331,62
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
331,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH6205566
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 616
Rozwiń więcej danych
309,13
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
309,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMS051
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 538
Rozwiń więcej danych
269,85
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
269,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900582
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 764
566,32
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
566,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
237,95
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
237,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MITSUBISHI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MITSUBISHI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MITSUBISHI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MITSUBISHI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MITSUBISHI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MITSUBISHI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.