65 produktów
Wybierz auto
0499239148
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
234,48
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
234,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499239147
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
249,95
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
249,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499239006
Długość [mm]: 538
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
242,14
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
242,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499239163
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
256,69
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
256,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205083
Długość [mm]: 916
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
280,37
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
280,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH6205570
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
339,61
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
339,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMS000
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
269,97
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
269,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMS081
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
363,45
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
363,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNMS008
Strona zabudowy: Z tyłu
Data produkcji od: 2010
Rozwiń więcej danych
1 089,14
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
1 089,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499239164
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
254,46
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
254,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC7112
Długość [mm]: 533
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
427,56
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
427,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC7221
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
336,35
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
336,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC7223
Długość [mm]: 611
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
486,43
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
486,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC7137
Długość [mm]: 609
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
426,72
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
426,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900399
Długość [mm]: 1469
810,04
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
810,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900420
Długość [mm]: 890
661,90
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
661,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900582
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 764
506,14
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
506,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900620
Długość [mm]: 681
463,32
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
463,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900633
Długość [mm]: 1290
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
1 204,16
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
1 204,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901655
Długość całkowita [mm]: 1469
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
888,97
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
888,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MITSUBISHI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MITSUBISHI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MITSUBISHI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MITSUBISHI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MITSUBISHI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MITSUBISHI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.