Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do MITSUBISHI

69 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewn�...
320,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSPPS900401

Wał napędowy GSP PS900401

Długość [mm]: 2060
1 094,92 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 916, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
294,34 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Typ skrzyni biegów: AT/MT, Strona zabudowy: z lewej, Oś przednia, Długość [mm]: 594, Uzębienie...
265,49 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 538, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Średnica pierścienia uszczelniaj...
247,01 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z tyłu, Numer seryjny: NWN-MS-016
1 537,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: z lewej, Oś przednia, Długość...
253,33 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z przodu, Długość [mm]: 650, Numer seryjny: NWN-MS-012
702,74 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 616, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
301,31 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z tyłu, Data produkcji od: 2010, Numer seryjny: NWN-MS-008
1 320,99 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewn�...
432,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 594, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
272,34 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Automatyczna skrzynia biegów, Strona zabudowy: O�...
501,82 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej
385,24 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z prawej
371,93 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Ciężar [kg]: 3.376, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
306,86 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Długość [mm]: 538, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
321,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej
342,87 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewn�...
442,21 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 492, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Średnica pierścienia uszczelniaj...
254,79 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MITSUBISHI

Wał napędowy w samochodzie MITSUBISHI – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie MITSUBISHI?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MITSUBISHI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie MITSUBISHI?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie MITSUBISHI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie MITSUBISHI – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MITSUBISHI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie MITSUBISHI

W pojazdach MITSUBISHI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MITSUBISHI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

MITSUBISHI – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MITSUBISHI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.