40 produktów
Wybierz auto
0499239148
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
255,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
255,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499239006
Długość [mm]: 538
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
247,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
247,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499239147
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
249,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
249,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499239163
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
266,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
266,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP239163OL
Długość [mm]: 594
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
363,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
363,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900633
Długość [mm]: 1290
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
1 568,22
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
1 568,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC7112
Długość [mm]: 533
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
407,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
407,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499239164
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
254,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
254,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GI565
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 538
Rozwiń więcej danych
273,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
273,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900399
Długość [mm]: 1469
1 157,61
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
1 157,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAPGI566
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 616
Rozwiń więcej danych
290,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
290,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMS000
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
293,15
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
293,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMS001
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
283,88
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
283,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0412KB4FRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 376
Rozwiń więcej danych
331,12
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
331,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901655
Długość całkowita [mm]: 1469
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
1 121,66
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
1 121,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470910
Długość [mm]: 492
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
257,24
zł/szt.
Kraków: pt. 06.06
U ciebie: pt. 06.06
257,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMS051
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 538
Rozwiń więcej danych
269,85
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
269,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190208
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
316,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
316,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL8253610
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 538
Rozwiń więcej danych
327,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 03.06
327,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNMS008
Strona zabudowy: Z tyłu
Data produkcji od: 2010
Rozwiń więcej danych
1 205,07
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
1 205,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MITSUBISHI L200, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MITSUBISHI L200 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MITSUBISHI L200 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MITSUBISHI L200 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MITSUBISHI L200, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MITSUBISHI L200 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.