22 produktów
Wybierz auto
0499239148
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
232,17
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
232,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499239163
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
274,83
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
274,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901655
Długość całkowita [mm]: 1469
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
1 100,43
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 100,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH6205576
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
312,84
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
312,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNMS008
Strona zabudowy: Z tyłu
Data produkcji od: 2010
Rozwiń więcej danych
1 320,99
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 320,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0412KH6WRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 4.616
Rozwiń więcej danych
356,92
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
356,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNMS012
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
702,74
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
702,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492427
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
326,75
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
326,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492428
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
266,77
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
266,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP239163OL
Długość [mm]: 594
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
363,03
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
363,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461994
Długość [mm]: 492
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
261,23
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
261,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470910
Długość [mm]: 492
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
256,00
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
256,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMS000
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
293,15
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
293,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMS001
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
293,15
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
293,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499239164
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
254,46
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
254,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP239164OL
Długość [mm]: 489
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
354,91
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
354,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62575
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
350,21
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
350,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNMS006
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1470
996,41
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
996,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499239147
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
249,95
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
249,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH6205575
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
290,47
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
290,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MITSUBISHI L200 IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MITSUBISHI L200 IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MITSUBISHI L200 IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MITSUBISHI L200 IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MITSUBISHI L200 IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MITSUBISHI L200 IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.