13 produktów
Wybierz auto
0499239006
Długość [mm]: 538
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
216,69
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
216,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH6205566
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 616
Rozwiń więcej danych
305,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH6205565
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 538
Rozwiń więcej danych
307,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62566
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 616
Rozwiń więcej danych
352,56
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
352,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR443763
Długość [mm]: 616
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
306,38
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
306,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62565
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 538
Rozwiń więcej danych
331,68
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
331,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC7221
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
330,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
330,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK73001
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 616
Rozwiń więcej danych
470,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
470,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMS051
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 538
Rozwiń więcej danych
277,70
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
277,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC7112
Długość [mm]: 533
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
426,08
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
426,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GI565
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 538
Rozwiń więcej danych
260,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
260,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAPGI566
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 616
Rozwiń więcej danych
303,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
303,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190208
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
333,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
333,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MITSUBISHI PAJERO SPORT I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MITSUBISHI PAJERO SPORT I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MITSUBISHI PAJERO SPORT I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MITSUBISHI PAJERO SPORT I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MITSUBISHI PAJERO SPORT I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MITSUBISHI PAJERO SPORT I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.