16 produktów
Wybierz auto
0499239006
Długość [mm]: 538
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
216,69
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
216,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH6205566
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 616
Rozwiń więcej danych
305,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH6205565
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 538
Rozwiń więcej danych
307,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62566
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 616
Rozwiń więcej danych
352,56
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
352,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR443763
Długość [mm]: 616
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
306,38
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
306,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP239034
Długość [mm]: 528
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
242,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK73001
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 616
Rozwiń więcej danych
470,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
470,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC7223
Długość [mm]: 611
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
545,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
545,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC7112
Długość [mm]: 533
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
426,08
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
426,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62565
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 538
Rozwiń więcej danych
331,68
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
331,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWMS051
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 538
Rozwiń więcej danych
277,70
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
277,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190208
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
333,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
333,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190209
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
336,13
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
336,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499239007
Długość [mm]: 616
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
306,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
306,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAPGI566
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 616
Rozwiń więcej danych
303,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
303,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GI565
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 538
Rozwiń więcej danych
260,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
260,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MITSUBISHI PAJERO II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MITSUBISHI PAJERO II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MITSUBISHI PAJERO II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MITSUBISHI PAJERO II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MITSUBISHI PAJERO II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MITSUBISHI PAJERO II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.